استاندار چهارمحال وبختياری:

فقدان برنامه مبتنی بر پژوهش، عامل عقب ماندگی چهارمحال وبختياری

استاندار چهارمحال و بختياری، عامل عقب ماندگی چهارمحال و بختیاری را نبود برنامه ریزی منسجم توسعه مبتنی بر تحقیقات و پژوهش های کاربردی دانست.
کد خبر: ۸۵۱۹۱۱۸
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ قاسم سليماني دشتكی، امروز پنجشنبه 24 اردیبهشت در همايش ملي تدبير در توسعه چهارمحال و بختياري اظهارداشت: اوايل انقلاب برخي مسئولان، دامداری را مزيت اين استان معرفی و پس از مدتی كشاورزی به عنوان مزيت استان معرفی شد، پس از آن صنعت و اكنون گردشگری به عنوان مزيت استان مطرح است .

وی افزود: نبود برنامه منسجم و واحد براي توسعه استان و عدم شناخت مزيتها بر اساس تحقيقات كاربردي باعث شده تا استراتژي مشخصي براي توسعه استان در سه دهه گذشته وجود نداشته باشد.

سليماني ادامه داد: اين همايش مي تواند اقدام موثري براي توجه دادن به پژوهش و تحقيقات علمي در برنامه ريزي توسعه استان باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري، راهكار موثر براي عبور از چالشهاي درون و برون استاني را در بهره مندي از پايه هاي علمي و استفاده از نظرات نخبگان دانشگاهي عنوان كرد .

سليماني در ادامه از رشد روز افزون استان در حوزه حمل و نقل ريلي، پروژه هاي راهسازي، آب و توسعه پتروشيمي و صنايع فولادي استان خبرداد و گفت: بابهره برداري از پروژه هاي فولاد اسفنجي سفيد دشت، پتروشيمي و راه آهن اصفهان - شهركرد- خوزستان شاهد تحولي عظيم در استان خواهيم بود .

وي با بيان مزيتهاي گردشگري چهارمحال و بختياري، ضعف زيرساختهاي اين حوزه را از موانع توسعه اين صنعت در استان دانست و افزود: براي بهره مندي از اين ظرفيتها، مرحله نهايي تدوين طرح جامع گردشگري استان در حال اتمام است و بزودي براي تصويب در هيات دولت ارائه مي شود .

قاسم سليماني دشتكي، تحريمها را از عوامل كندي برنامه هاي توسعه دولت عنوان كرد و افزود: براي مقابله با شرايط كنوني بايد به اقتصاد ملي تكيه كرد و از وابستگي اقتصاد به نفت كاست.

به گزارش بسیج، همايش ملی تدبير در توسعه چهارمحال و بختياري با حضور جمعي از مسئولان ارشد كشور و استان امروز و فردا در دانشگاه شهركرد در جريان است .
ارسال نظرات