واردات بی رویه کالا مساوی است با بالا رفتن نرخ بیکاری

معاون رئیس جمهور گفت: با وجود نرخ 10 و نیم درصدی بیکاری در کشور واردات غیر ضروری کالا ها باعث ایجاد اشتغال در خارج از مرز ها می شود.
کد خبر: ۸۵۱۹۱۲۵
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج چهارمحال و بختیاری؛ محمد باقر نوبخت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و مطبوعات استان در دانشگاه شهرکرد، گفت: تا زمانی که در کشور کالاهای تولید داخل وجود دارد دستگاه ها نباید از کالاهای خارجی استفاده کنند .

نوبخت افزود: برای کنترل و کاهش واردات کالا به کشور برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده ایم امیدواریم با اجرایی شدن آنها جلوی واردات بی رویه و غیر ضروری رسمی و غیر رسمی (( قاچاق )) را بگیریم .

رئیس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور با اشاره به ماده 1و 3 قانون هدفمندي يارانه ها تصریح کرد: طبق اين قانون دولت مجاز شد نسبت به افزايش قيمت برخي از حامل هاي انر‍ژي و نزديك شدن اين قيمت ها را به قيمت تمام شده نزديك كند.

وي ادامه داد: در كنار افزايش قيمت ها بنا شد تا نيمي از اين هزينه ها به خانوارها پرداخت شود و قسمتي ازآن به حوزه سلامت تخصيص يابد؛ اما نيمه دوم 30درصد از نيمه دوم كمك به توليد و 20 درصد به خزانه واريز شود تا صرف طرح هاي عمراني شود.

نوبخت بابيان اينكه طرح هدفمندي يارانه از سال 89 اجراشد اما طبق برنامه محقق نشد، افزود: دولت علاوه بركل پول بدست آمده از افزايش قيمت ها، 5 هزار و800 ميليارد تومان استقراض از بانك مركزي و برداشت مبلغي از خزانه توانست يارانه را به مردم پرداخت كند.

وي خاطرنشان كرد: در سال گذشته 46 هزار میليارد تومان به عنوان يارانه بين مردم تقسيم شد كه از این مبلغ 11هزار و300 ميليارد تومان آن از خزانه پرداخت شد.

نوبخت گفت: اگر قانون هدفمندي يارانه به درستي محقق مي شدمبلغ11هزار و800 ميليارد تومان از خزانه به استانداران براي عملیاتی کردن طرح هاي عمراني جهت توسعه استان ها داده می شد .

وي بابيان اينكه در سال گذشته دوميليون و 400 هزار نفر داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دادند افزود: این مبلغ معادل 4هزار و800 ميليارد تومان بود که به حوزه سلامت تخصيص داده شد .

رئیس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور خاطرنشان كرد: كل پول ناشي از افزايش قيمت حامل هاي انرژي 32هزار ميليارد تومان است درحالي كه بايد حدود 39هزار ميليارد تومان به مردم در قالب یارانه پرداخت شود.

این مسئول کشوری همچنين با اشاره به برگزاري همايش ملي دوروزه تدبیر در توسعه چهارمحال و بختياري افزود: اميدواريم جمع‌بندي اين همايش ره توشه‌اي براي برنامه ششم توسعه در این استان باشد.

برای رسیدن به اهداف بلند مدت در افق 1404 باید بدون انتقاد از گذشته همت کرد.

به گفته وي، از ابتداي انقلاب اسلامي تاكنون پنج برنامه توسعه‌اي در كشور اجرا شده است كه آخرين آن برنامه پنجم توسعه بود و اكنون نيز برنامه ششم توسعه در دستور كار قرار گرفته است.

نوبخت به برنامه 20 ساله كشور اشاره كرد و گفت: 10 سال از اين برنامه گذشته است اما هنوز نتوانسته ایم نصف مسیری را که باید طی می کردیم را پشت سر بگذاریم و حتی به این مسیر نزدیک نشده ایم، بدون انتقاد از گذشته باید برای آینده همت کنیم.

وي با تاكيد بر ضرورت تهيه نقشه راه توسعه استان، افزود: چنانچه مسئولان استان نقشه راه توسعه چهارمحال و بختياري را تهيه كنند به طور قطع بهتر ميتوانند در راستاي توسعه گام بردارند.

ارسال نظرات