رئیس اداره تعاون روستایی بیله سوار اعلام کرد:

آمادگی کامل برای خریدگندم در بیله‌سوار/ هر کیلو گندم 1500 تومان

رئیس اداره تعاون روستایی بیله سوار گفت: امسال هر کیلوگرم گندم در بیله سوار با قیمت 11 هزار و 500 ریال خریداری خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۱۹۴۸۴
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار ، صمد بیگ زاده رئیس اداره تعاون روستایی بیله سوار آمادگی مراکز خرید گندم در این شهرستان سوار را اعلام کرد.

وی گفت : امسال هر کیلوگرم گندم با قیمت 11 هزار و 500 ریال خریداری خواهد شد .

بیگ زاده با اشاره به بارش های مناسب وضعیت محصول گندم در این شهرستان را بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: تولید گندم نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی خواهد داشت .

سیامک رستمی رییس هواشناسی بیله سوار نیز گفت : میزان بارش باران در فروردین و اردیبهشت ماه در این شهرستان 64.7 میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل بویژه در اردیبهشت ماه تا 40 درصد افزایش داشته است.

همزمان با کشت پاییزه 13 هزار هکتار از اراضی آبی و 85 هزار هکتار از اراضی دیم بیله سوار زیر کشت گندم رفته است که پیش بینی می شود بیش از امسال از 220 هزار تن گندم در این شهرستان تولید شود.

علی نوبختمدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل نیزدر جریان بازدید از مراکزخرید تضمینی گندم در بیله‌سوار گفت: با توجه به بارندگی‌های مناسب پیش‌ بینی می‌شود بیش از 700 هزار تن گندم از مزارع استان اردبیل برداشت شود که ما آمادگی داریم نسبت به خرید و ذخیره‌سازی آن اقدام کنیم.

وی شهرستان بیله‌سوار را انبار غله استان اعلام کرد و افزود: بیشترین خرید ما در 2ماه آینده در شمال استان اردبیل خواهد بود که مجوز لازم برای حمل و ذخیره‌سازی گندم در سایر مراکز استان‌ها داده شده است.

وی اظهار کرد: از این میزان گندم تولید شده 500 تا 550 هزار تن خریداری خواهد شد که با توجه به بزرگترین پروسه خرید دولت در این فصل از سال پیش‌بینی‌های لازم و همچنین تامین اعتبار از سوی مسئولان امر اندیشیده شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل از آمادگی کامل خرید و ذخیره‌سازی گندم در استان خبر داد و یادآور شد: ما به اندازه کافی سیلو و انبار داریم و هیچ مشکلی در خرید گندم وجود ندارد به طوری که از اوایل هفته آینده در 44 مرکز عملیات خرید گندم آغاز خواهد شد.

نوبخت با یادآوری اینکه به اندازه کافی از گندم تولید شده با کیفیت استان ذخیره‌سازی می‌شود تا در تبدیل به آرد و تولید نان از این گندم مرغوب استفاده شود، عنوان کرد: قرار است برای اولین‌بار از ظرفیت کارخانه‌های آردسازی نیز استفاده کنیم.

این مسئول ادامه داد: از کشاورزان انتظار داریم در برداشت محصول و تحویل آن به مراکز خرید عجله نکنند چرا که به هیچ‌وجه گندم با رطوبت بالای 14 درصد در شمال استان و 12 درصد در سایر مناطق را خریداری نخواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل افزود: هیچ محدودیتی برای تحویل گندم خریداری شده به سیلوها و انبارها وجود ندارد و کشاورزان باید با کیفیت مناسب گندم خود را برداشت کرده و تحویل مراکز خرید دهند.

نوبخت نرخ گندم خریداری شده به شکل تضمینی را یک هزار و 155 ریال اعلام کرد و ادامه داد: گندمی که شرایط لازم را داشته باشد به همین قیمت خریداری شده و نسبت به ذخیره‌سازی آن اقدام می‌کنیم.

ارسال نظرات