مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان:

آسیب زایی ریزگردهای آسمان لرستان بیشتر است

مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون 22 روز هوای آلوده در لرستان به ثبت رسیده است گفت: متاسفانه قطر ذرات گرد و غبار در لرستان بسیار ریزتر بوده و هرچه این ذرات ریزتر باشد آسیب های بیشتری برجای می گذارد؛ از این رو آسیب زایی ریزگردهای آسمان لرستان بیشتر است.
کد خبر: ۸۵۱۹۵۸۱
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، فتحی بیرانوند یک شنبه 27 اردیبهشت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان لرستان که در استانداری برگزار شد، گفت: متاسفانه قطر ذرات گرد و غبار در لرستان بسیار ریزتر بوده و هرچه این ذرات ریزتر باشد آسیب های بیشتری برجای می گذارد؛ از این رو آسیب زایی ریزگردهای آسمان لرستان بیشتر است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بر اساس  نتایج دستگاه ها 136 روز آلوده در لرستان به ثبت رسید البته شدت آلودگی ها متفاوت بوده و از حالت نا سالم تا حالت بحرانی و خیلی خطرناک بوده افزود: لرستان باید حتما به عنوان یک کانون متاثر از ریزگردها دیده شود.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه گرد و غبار به عنوان یک واقعیت تلخ با زندگی ما عجین شده است گفت: لرستان بعنوان کانون شناخته نشده و با این حال اگر تعلل کنیم ریزگردها منابع طبیعی ما را مورد تهدید قرار می دهند .

فتحی بیرانوند اضافه کرد: باید با همت دستگاههای اجرایی سند جامع مدیریت گرد و غبار اجرایی شود.

 

ارسال نظرات