مدیر کل ثبت اسناد و املاک:

کاهش 30درصدی شرکت های ثبت شده در چهارمحال و بختیاری

مدير کل ثبت اسناد و املاک استان چهارمحال و بختياری از کاهش 30درصدي شرکتهاي ثبت شده در سال 1393 نسبت به مشابه سال قبل از آن خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۹۶۵۸
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مدير کل ثبت اسناد و املاک استان چهارمحال و بختياري از کاهش 30درصدي شرکتهاي ثبت شده در سال 1393 نسبت به مشابه سال قبل از آن خبر داد.

"محمد حسن بهادر"گفت: در حال حاضر19هزار و 553شرکت و 940موسسه در استان ثبت گرديده که بيشترين شرکتها از نوع تجاري و سهامي خاص مي باشد.

وي افزود: موضوعات راه و ساختمان،تاسيساتي و خدماتي بيشترين رقم موضوع فعاليت شرکتها و موسسات را بخود اختصاص داده است.

بهادر، تصريح کرد: تا کنون ثبت 537شرکت و تغييرات 11هزار و 73شرکت وموسسه از طريق سامانه الکترونيکي در استان انجام شده است.

مدير کل ثبت اسناد و املاک استان، همچنين از داده آمايی13هزار شرکت در حوزه هاي ثبتي شهرکرد ، کوهرنگ، گندمان و اردل خبر داد و ابراز اميدواري تا نيمه دوم امسال کليه شرکتهاي ثبت شده در استان داده آمايی خواهد شد.

بهادر خاطر نشان کرد: تاکنون104شرکت و موسسه در استان منحل شده و ثبت شرکتهاي تعاوني در سال گذشته نسبت به سال گذشته بيش از 47درصد کاهش داشته است.

وی، در پايان با اشاره به اينکه ثبت شرکتها و موسسات غير تجاري مستند به قوانين و مقررات وضع شده در 80سال گذشته بصورت کاملا سنتي و غير مکانيزه انجام مي شده، گفت: بدليل وجود آسيب هاي متاثر از شيوه هاي سنتي گذشته، سازمان ثبت اسناد و املاک در يک حرکت جهادي و در راستاي تکاليف ماده 46 قانون برنامه پنجم و ماده 12قانون ارتقاء سلامت نظام اداري با ايجاد سامانه الکترونيکي اقدام به شفاف سازي اطلاعات اشخاص حقوقي، فعالان اقتصادي و متقاضيان خدمت در اين حوزه نمود که يکسان سازي رويه ها، پيشگيري از جعل و تخلفات و نظارت برخط و حذف مراجعات حضوري از اهم دستاوردهاي اين سامانه مي باشد.

ارسال نظرات