سردار نقدی در کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کرد:

الگوی رزمندگان سنی در یمن و فلسطین پیشمرگان کرد هستند

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز هزاران رزمنده در یمن و فلسطین شجاعت و ایستادگی را از شهدای پیشمرگ کرد مسلمان آموخته اند.
کد خبر: ۸۵۱۹۸۲۱
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمدرضا نقدی امروز در اولین کنگره شهدای پیشمرگان کرد مسلمان در مسجد قبای سنندج، اظهار داشت: امروز هزاران رزمنده شافعی مذهب که در یمن و فلسطین در برابر وهابیت و آل سعود ایستاده‌اند همه این شجاعت و ایستادگی را از شهدای پیشمرگ کرد مسلمان آموخته اند.

وی بیان داشت: پیشمرگان مسلمان کُرد خط شکن و صف شکن بودند و سرزمین ما سرزمین حماسه‌ها و اسطوره‌هاست؛ اما حماسه عظیم پیشمرگان کرد مسلمان رنگ و بوی دیگری دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ملت ما در مقابله با رژیم پهلوی ایستادند و پیروز شدند و در هشت سال دفاع مقدس حماسه های بزرگی را به نام خود ثبت کردند اما حماسه پیشمرگان مسلمان کُرد دارای ویژگی های ویژه ای است که باید آنها را شناخت.

وی اولین ویژگی حماسه بزرگ پیشمرگان مسلمان کرد را بصیرت عنوان کرد و گفت: شناخت حق و باطل در زمان قبل از انقلاب و در زمان جنگ تحمیلی مابین جنایات رژیم منحوس پهلوی و همچنین جنایات صدام با حقانیت جمهوری اسلامی کار چندان سختی نبود اما در فضای غبار آلودی که مستکبرین در غرب کشور ایجاد کرده بود شناخت راه و مسیر توسط بصیرت پیشمرگان مسلمان کُرد خود حماسه ای بزرگ بود و آنان مجاهدانه و با بصیرت به جنگ با ضد انقلاب رفتند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه غربی ها و شرقی های زروگو و جنایتکار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر وقت زروشان کم می شود روی به تنفرقه و نیرنگ می آورند، گفت: آنها از تفاوت های قومی و مذهبی و مهرهای استعماری خود برای به زانو درآوردن ملت های به پا خواسته استفاده می کردند که همواره در این راه شکست خوردند.

سردار نقدی از اعتقادات عمیق قلبی به عنوان ویژگی دوم پیشمرگان مسلمان کُرد نام برد و افزود: پیشمرگان مسلمان کرد به صورت خودجوش و با درک شرایط به میدان آمدند، همان ایمانی که وجه تمایز آنان با هر کسی است که به خاطر پول و مزدورانه سلاح به دست گرفته است.

وی افزود: جنگ در دو جبهه همزمان از دیگر خصوصیات حماسه پیشمرگان کُرد مسلمان است، اگر رزمندگان ما در سایر استان‌های کشور در زمان دفاع مقدس، دغدغه‌ای بابت خانواده خود نداشتند، علاوه بر پیشمرگان کرد مسلمان خانواده های آنان نیز در امنیت نبودند و تقدیم بیش از 70 زن شهید ترور که اغلب از همسران و مادران پیشمرگان کرد مسلمان هستند اوج ایثار و ایستادگی این رزمندگان بود که به خاطر اسلام و اهداف والایشان به میدان آمدند.

وی بیان داشت: ویژگی دیگر حرکت عظیم پیشمرگان مسلمان کرد عمق باورهای الهی و ایمان در این جریان مقدس است و وجه ممیز دیگر هدایت گری این حرکت بود که جهادی اخلاصگرانه بود چراکه آنها هیچگونه رفتار زشتی در حق خانواده های فریب خوردگان نکردند و این موجب شد که بسیاری از مخالفین به صف پیشمرگان بپیوندند و بسیاری از مردم کسوت جهادی بودن و اخلاص را از آنان یاد گرفتند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین مهم‌ترین ویژگی پیشمرگان کرد مسلمان را وفاداری آنان عنوان کرد و افزود: بعد از جنگ تمامی توجهات به سازندگی و مسائل اقتصادی معطوف شد و رزمندگان مورد غفلت قرار گرفتند، اما در این شرایط پیشمرگان کرد مسلمان نشان دادند که هدف آنان جز برای خدا نبوده است.

وی اظهار داشت: ما امروز در این محفل شهدا با 2هزار و 250 شهید پیشمرگ مسلمان کرد و تمامی شهدای میهن سرافراز اسلامی عهد و پیمان می بندیم که تا آخرین نفس و قطره خون راه شما را ادامه خواهیم داد آروزی شما آزادی قدس شریف بود و ما با شما میثاق می‌بندیم تا مبارزه عزتمندانه شما با زورگویان عالم را با وحدت و همدلی که از شما آموخته ایم در مسیر نور و تحت زعامت ولایت تا آزادی قدس شریف ادامه می دهیم.

ارسال نظرات