برپایی نمایشگاهی از توانمندیهای طرح خود اتکایی دانش آموزان کورائیم

نمایشگاه طرح خوداتکایی دانش آموزان در بخش کورائیم نیر برپا شد.
کد خبر: ۸۵۱۹۸۶۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، نمایشگاه دستاوردها و توانمندیهای طرح خود اتکایی دانش آموزان شبانه روزی مدرسه حکمت کورائیم شهرستان نیر طی مراسمی خاص با حضور بخشدار کورائیم، مدیر آموزش و پرورش نیر و جمعی از دبیران و اولیاء دانش آموزان افتتاح شد و به معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

عین الله یوسفی سادات مدیر آموزش و پرورش نیر در حاشیه این نمایشگاه با ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در طرح خود اتکایی در مدارس شبانه روزی منطقه نیر گفت : طرحهای خود اتکایی در مدارس شبانه روزی فرصت مناسبی است تا دانش آموزان ضمن کسب مهارتهای زندگی و آماده شدن برای ورود به مرحله ی دیگر از زندگی ، توانمندیهای خود را در رشد و تکامل فکری و ذهنی و عملی خود را به نمایش گذشته و استعداد های بالقوه خود را به بالفعل برسانند.

وی گفت: تقویت روحیه پژوهش و مسوولیت پذیری دانش آموزان، توجیه اهمیت انتخاب شغل در زندگی و برنامه ریزی زندگی تحصیلی و شغلی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه ها است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستاننیرمهارت آموزی را از بهترین کارها برای دستیابی به اشتغال مطمئن دانست و اظهار کرد: در این نمایشگاه ها دانش آموزان آثار و دست سازه های خود را در زمینه های مختلف هنری و فنی به نمایش گذاشته اند.

بر اساس این طرح دانش آموزان مدارس شبانه روزی با توجه به شرایط استان و آداب و رسوم هر منطقه، مهارت های لازم را آموزش دیده و ضمن هدایت به کارهای تولید، بخشی از زمان خود را به یادگیری دروس مهارتی می پردازند و نوعی درآمدزایی برای مدرسه خود، ایجاد می کنند.

ارسال نظرات