استاندار اردبیل:

انبارهای ذخیره گندم مازاد در اردبیل ساماندهی می‌شود

استاندار اردبیل با بیان اینکه انبارهای ذخیره گندم مازاد در اردبیل ساماندهی می‌شود گفت: امسال ۱۱۱ هزار هکتار از اراضی و زمین‌های کشاورزی استان اردبیل به کشت گندم اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود ۷۳۵ هزار تن گندم از این مزارع برداشت شود.
کد خبر: ۸۵۲۰۰۱۶
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل، در جلسه کارگروه خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز زارعان در اردبیل اظهار داشت: امسال 11 هزار هکتار از زمین‌ها و اراضی کشاورزی استان اردبیل به کشت محصول گندم اختصاص یافته است.

وی افزود: 83 هزار هکتار از این اراضی آبی و 28 هزار هکتار نیز دیم بوده که با توجه به بارندگی‌های مطلوب و مناسب امسال پیش‌بینی می‌شود که 735 هزار تن محصول گندم از این اراضی و زمین‌های کشاورزی در استان اردبیل برداشت شود.

استاندار اردبیل از آمادگی 46 مرکز خرید گندم در استان اردبیل برای ذخیره‌سازی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و زارعان خبر داد و گفت: این مراکز ظرفیت ذخیره‌سازی 557 هزار تن گندم را دارد که امیدواریم بتوانیم در این حوزه خدمات ارزنده‌ای را به کشاورزان و زارعان ارائه کنیم.

خدابخش با تاکید بر افزایش ساعات کار مراکز خرید در هنگام برداشت این محصول در سطح استان بیان کرد: باید در این زمینه خدماتی شایسته و به موقع به کشاورزان و زارعان ارائه داده و زمینه رضایتمندی هر چه بیشتر آنها را فراهم آوریم.

وی تصریح کرد: امسال قیمت تعیین‌شده برای خرید تضمینی گندم یک هزار و 155 تومان بوده که قیمتی مطلوب و مناسب بوده که در این راستا تلاش و جدیت بر این است تا با خرید به موقع و پرداخت بهای آن به کشاورزان زمینه‌ای فراهم شود تا دست دلالان و واسطه‌ها در این زمینه کوتاه شده و نتوانند در این زمینه سوء استفاده کنند.

رئیس شورای اداری استان اردبیل حضور فعال ناوگان حمل و نقل را برای خرید و حمل گندم بسیار مهم دانست و گفت: باید به این امر توجه ویژه شده و مسئولان و متولیان امر برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

خدابخش افزود: ساماندهی انبارهای ذخیره گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و زارعان و نظارت بر نحوه خرید این محصول استراتژیک از جمله مواردی بوده که باید مد نظر متولیان امر قرار گیرد تا زمینه نارضایتی برای کشاورزان در سطح استان فراهم نیاید.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار