غرب، امروز به وجود آورنده تروریسم در منطقه است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دود گروه های تکفیری - تروریستی به چشم خود غربی ها رفته است و امروز غرب قربانی اصلی این تروریسم در منطقه است.
کد خبر: ۸۵۲۰۱۰۵
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه بیت المقدس کُردستان،علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه 28 اردیبهشت در کنگره ملی شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد که در مسجد بزرگ قبای سنندج برگزار شد، گفت: برای من افتخار بزرگی است که در این محفل شهدا میهمان شهدای گرانقدر باشم.

وی اظهار داشت: شهدای پیشمرگ مسلمان کُرد در رقم زدن تاریخ انقلاب اسلامی نقشی بی بدیل داشته اند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: شهدا عظمتی دارند که در هیچ صنف و بُعد دیگری نمی گنجد و همواره باید قدردان این زحمات باشیم.

لاریجانی گفت: مجاهدان فی سبیل الله زندگی کوتاه این دنیا را وسیله ای برای پیمودن راه رسیدن به خدا قرار دادند.

وی با اشاره به 10 هزار شهید سه استان کُردستان، کرمانشاه و آذربایجان، گفت: این جانفشانی ها نشان از اهمیت انقلاب اسلامی برای مردمان ایران زمین و اقوام مختلف است.

لاریجانی اهمیت جلسات شهدا را برای همه مردم الزامی دانست و گفت: جلسات بزرگداشت شهدا برای آگاهی ما از مجاهدت های شهدا است و باید راه آنها و افکار آنها را بهتر بشناسیم.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: راهی که انقلاب اسلامی پیش پای ملت ما گذاشت، راهی است که باعث بیداری دلها می شود و اذهان را هوشیار کرده است.

وی روحیه جهادی را مهمترین ویژگی یک ملت مبارز و پیروز برشمرد و تاکید کرد: از رسول خدا (ص) نقل است که کسانی که مجاهد نباشند، لباس خواری بر تن آنها پوشانده می شود.

وی خاطرنشان کرد: کلید زندگی با شرف و با کرامت برای هر انسانی اهل مجاهدت بودن است چرا که یک اصل رکنی برای هر مسلمان است.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عظمت امروز ایران برگرفته از راه مجاهدت امام خمینی (ره) است و در این مسیر پیشمرگان مسلمان کُرد این راه را درک کردند و در این راه رستگار شدند.

لاریجانی تصریح کرد: مسلمانان باید برای سرنوشت خود تصمیم گیری کنند.

وی با اشاره به سخنان شهید مطهری مبنی بر ضرورت اقتصاد سالم برای دنیای اسلام، گفت: اقتصاد ما باید سالم باشد و این از نکته های اصلی اقتصاد مقاومتی است.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کشاورزی ما باید مورد توجه باشد و تکیه ما بر تولید کنندگان داخلی باشد و این ناشی از روحیه مجاهدت است و توسط آن اجرا می شود.

داعش دست پرورده استکبار و آمریکا است

لاریجانی گفت: امروز انچه که در یمن می گذرد کشتار برادران اهل سنت و شافعی است که عربستان با سلاح های آمریکایی بر روی سر آنها بمب می ریزد.

وی با بیان اینکه جریان تروریستی سوریه تیغ کشیدن بر سر اهل سنت و بردار کشی محض است، گفت: میلیون ها نفر در این جریانات تروریستی آواره شده اند و تعدای زیادی از مسلمانان مظلومانه به شهادت رسیده اند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه داعش دست پرورده استکبار و آمریکا است، تصریح کرد: سلاح دستان داعش که از مریخ نیامده است و از امریکا و غرب برای کشتار مسلمانان آمده است.

لاریجانی یادآور شد: دود این گروه های تکفیری - تروریستی به چشم خود غربی ها رفته است و امروز غرب قربانی اصلی این تروریسم در منطقه است.

منطق ایران روشن است

رییس مجلس شورای اسلامی دربخش دیگری از سخنان خود با شاره به اینکه جمهوری اسلامی منطقی روشن دارد و دوگانه حرف نمی زند، گفت: اصل اول نظام جمهوری اسلامی ایران وحدت امت اسلامی است چرا که میراث امام خمینی است و آینده فرق اسلامی در آن است.

وی با شاره به اینکه سنی و شیعه همگی با هم برادر هستیم و همه فرق اسلامی در اصول با هم تفاوتی ندارند، خاطر نشان کرد: ما جریان های تروریستی را مخل زندگی مسلمان ها می دانیم و خلاف اسلام است و بر اساس فرمایش رهبری با همه تروریست ها مخالفیم و این یک اصل در اسلام است.

لاریجانی مقابله با تروریسم را دومین اصل در انقلاب اسلامی دانست و گفت: مبارزه ما حرفی نیست چرا که نمونه آن کمک به دولت دوست و برادر خود عراق در مقابله با تروریست بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تامین امنیت منطقه توسط خود کشورهای منطقه از خواسته های بر حق کشورهای این منطقه است چرا که نه تنها تکیه زدن به کشورهای غربی را غلط می دانیم و بلکه این را عاملی برای فتنه در منطقه تلقی می کنیم.

وی گفت: آمریکایی ها اگر می گویند امنیت ایجاد می کنیم دروغ می گویند چرا که آنها می خواهند به برخی از کشورها سلاح بفروشند و بر علیه مردم استفاده کنند.

لاریجانی تاکید کرد: انقلاب اسلامی هیچگاه دنبال امپراطورگری نبوده است چرا که انقلاب اسلامی ضد سلطه گری و استثمار است و با این فرهنگ مخالفیم.

وی گفت: ما با صراحت می گوییم که با زندگی مسالمت آمیز با کشورهای منطقه معتقدیم و به آن پایبندیم و برای فراهم سازی آن آماده هستیم.

فعال سازی کمیته نظرخواهی از فعالان اقتصادی کُردستان در مجلس

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کُردستان در راه انقلاب اسلامی فداکارانه تلاش کرد و همگی ما قدردان این فداکارایها و پیشمرگان مسلمان کرد هستیم.

وی تاکید کرد: این حرکت مجهادانه امنیت را برای کردستان و غرب ایجاد کرد و عزت را برای ایران به ارمغان آورد.

لاریجانی تصریح کرد: کردستان باید در پناه این امنیت باید آباد شود و شرایط توسعه باید و سرمایه گذاری فراهم شود.

وی با بیان اینکه باید سرمایه گذاری ویژه برای کُردستان فراهم شود تا آثار محرومیت در آن رفع شود، اظهار داشت: باید زمینه های حضور جوانان در بخش های مختلف کُردستان فراهم شود.

وی گفت: فعال سازی کمیته نظرخواهی از فعالان اقتصادی کردستان در مجلس ایجاد می شود تا بتوانیم مشکلات کردستان را حل کنیم.

لاریجانی تصریح کرد: در برنامه 5 ساله ششم برای حل مشکلات کُردستان به صورت خاص توجه می کنیم.


ارسال نظرات