یک پزشک عمومی:

تفاوت تشخیص خدمات سونوگرافی در اروپا و ایران

یک پزشک عمومی با اشاره به نیاز مردم به خدمات سونوگرافی گفت: انجام این خدمات در اروپا به عهده پزشکان عمومی است اما وزیر بهداشت ایران این مهم را به عهده تربیت متخصصان رادیولوژی تا ۱۰ سال دیگر محول کرده است.
کد خبر: ۸۵۲۰۱۰۶
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر احمد هاتفی درباره مشکلات سونوگرافی در کشور گفت: در پی اعتراض گسترده مردم به دسترس نداشتن به موقع انجام سونوگرافی به ویژه در مواقع اورژانس، معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی علت را در کمبود شدید متخصص رادیولوژیست در کشور بیان کرد.

وی افزود: در این باره حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حل مشکل را به ۱۰ سال آینده یعنی پس از تربیت متخصص رادیولوژی مورد نیاز محول کرد.

این پزشک عمومی ادامه داد: با توجه به این‌که تشخیص خدمات سونوگرافی در اروپا غالباً به عهده پزشکان عمومی و در آمریکا به عهده تکنیسین‌های گروه مربوطه گذاشته می‌شود، محروم نگهداشتن مردم از این خدمت ضروری با انگیزه تخصص گرایی و انحصاری کردن غیر متعارف خدمات چگونه توجیه می‌شود؟!

هاتفی با اشاره به دیدگاه محمد حسن طریقت منفرد، وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای احیای جایگاه طب عمومی، به این شکل که سونوگرافی را به پزشکان عمومی که آموزش لازم در موارد مختلف سونوگرافی را دیده‌اند واگذارشده است، ابراز داشت: حتی اگر بیش از نیاز کشور رادیولوژیست تربیت شود مانعی ندارد؛ به علت نبود بیمار در مناطق کم جمعیت حضور رادیولوژیست کافی در این تخصص می‌سر نخواهد بود و سرگردانی مردم ادامه خواهد یافت.
ارسال نظرات