مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه مطرح کرد:

نگاه ویژه به کشاورزی لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیر جهادکشاورزی گلوگاه گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به بخش کشاورزی نگاه ویژه داشت، که با تلاش و همت کارکنان این مدیریت، در تمامی روستاهای گلوگاه شاهد حداقل یک طرح آبی یا خاکی در حوزه کشاورزی هستیم.
کد خبر: ۸۵۲۰۱۴۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱




 

خبرگزاری بسیج مازندران، رضا  پورفلاح سید محله گفت: با توجه به اهمیت امنیت غذایی امروزه این موضوع در کنار امنیت مرزها قرار گرفته که یکی از اهداف این سازمان خود کفایی در محصولات استراتژیک همچون گندم، جو، برنج و دانه‌های روغنی است.

وی با تاکید بر استفاده بهینه منابع آبی توسط کشاورزان افزود: جذب و سازماندهی۶۰۰ نفر از مهندسان کشاورزی در مازندران کمک شایانی به جهادکشاورزی برای افزایش آگاهی و نظارت بیشتر در مزارع داشت.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه بالا بردن آگاهی و دانایی کشاورزان را عامل مهمی برای بالا بردن کارایی و افزایش تولید محصولات دانست و افزود: با تلاش بی وقفه کارشناسان ترویج این مدیریت و برگزاری کلاس های مختلف امروزه شاهد سایت های الگویی توسط تعاونی زنان کشاورز روستایی هستیم.

پور فلاح مطرح کرد: با توجه به منابع محدود آبی در روستاهای بالادست تغییر الگوی کشت اولویت اصلی این مدیریت در آن منطقه است که با برگزاری کلاس های توجیهی و افزایش آگاهی بهره برداران کشاورزی این مهم تحقق یافته و به جای برنج، دانه های روغنی که نیاز کمتری به آب دارد کشت می‌شود و در اراضی شیبدار نیز باغ‌های سیاه ریشه احداث شده است.

وی تولید محصول ارگانیک و سالم، بدون استفاده از سموم و مبارزه بیولوژیک برای تامین امنیت غذایی را یکی دیگر از اهدافی دانست، سازمان جهادکشاورزی برای تحقق آن تلاش می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه تصریح کرد: با توجه به این که یکی از کانون های مهم ملخ در سه نقطه از این شهرستان شناسایی شد، اقدامات مناسبی برای جلوگیری از آسیب رساندن به مزارع گندم با استفاده از سم‌پاشی در چندین مرحله انجام شد.

پورفلاح به استعدادهای بالقوه دامپروری در گلوگاه اشاره کرد و گفت: روزی در این شهرستان شاهد تولید حدود ۵۰ تن شیر بودیم که اکنون این میزان به نصف رسیده است که با استفاده از پتانسیل روستاهای بالادست می‌توان این مناطق را کانونی برای تولید علوفه دام تبدیل کرد.

وی از جذب اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در سال گذشته خبر داد و افزود: با کشت مکانیزه گندم در این منطقه شاهد افزایش تولید گندم در این منطقه خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه بیان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به بخش کشاورزی نگاه ویژه داشت، که با تلاش و همت کارکنان این اداره، در تمامی روستاهای گلوگاه شاهد حداقل یک طرح آبی یا خاکی در حوزه کشاورزی هستیم.

پورفلاح گفت: با همکاری ویژه دادگستری شهرستان گلوگاه اقدام بسیار مناسب و جدی در مقابل تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی انجام شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها