خبرهای داغ:
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

یمن تابلوی بازگشت غرب و سعودی به دوران توحش و جاهلیت است‌

آیا این توحش و جاهلیت نیست که بیش از ۵۰ روز بمب بر سر افراد بی‌گناه ریخته شود و منابع حیاتی آن‌ها نابود شود.
کد خبر: ۸۵۲۰۳۷۱
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: باید با خودسازی و توجه به درگاه خداوند آنچه برای ماه مبارک رمضان لازم است برای خودمان فراهم کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه قرآن به‌عنوان اصل اساسی همه چیز را مد نظر دارد، به بحث تربیت فرزندان در اسلام پرداخت و افزود: اگر کودک در دوران خود محبت کاذب ببیند، در بزرگی نسبت به پدر و مادر نافرمان می‌شود و این نکته بسیار مهمی است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه علاقه‌ای که پدر و مادر ‌به فرزند دارند ‌باید حقیقی باشد نه علاقه کاذب، گفت: اگر فرزند جسور شود پایه تربیتی او آسیب می‌بیند و در بزرگسالی نافرمان می‌شود؛ در این صورت والدین به‌دست خود این سرمایه الهی یعنی فرزندان را آسیب می‌زنند.

وی با ابراز "در زمان ما به‌میزان زیادی تبلیغات مسموم درباره فرزندان وجود دارد" عنوان کرد: برخی می‌گویند پدر و مادران مربوط به دوران گذشته هستند که این حرف در واقع تحقیر پدر و مادران است و جوانان را نسبت به والدین بی‌اعتنا می‌کند و این خوب نیست.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اظهار اینکه این اظهارات از سر نادانی است، خاطرنشان کرد: پدر و مادر دارای تجربه هستند بنابراین باید بین والدین و فرزندان رابطه نزدیکی وجود داشته باشد و این تفکر که آن‌ها قدیمی هستند و چیزی از دنیای امروز نمی‌دانند، حرف‌های مسموم، دروغین و زیان‌بار است.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه تربیت باید آمیخته با محبت باشد، عنوان کرد: تربیت همراه با خشونت نتیجه عکس دارد و تربیت باید توأم با محبت باشد و حتی الامکان باید از تنبیه پرهیز شود.

وی همچنین با اشاره به مسائل امروز جهان تصریح کرد: مدت‌ها برای زندگی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تبلیغ می‌کردند که بشر متمدن امروز هستند؛ عده‌ای هم مجذوب آن‌ها شدند و خواستار دنباله‌روی از آن‌ها بودند، اما امروز یمن بهترین تابلویی است که نشان می‌دهد اروپائیان به دوران توحش و سعودی‌ها به دوران جاهلیت برگشته‌اند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با طرح این سؤال که آیا این توحش و جاهلیت نیست که بیش از 50 روز بمب بر سر افراد بی‌گناه ریخته و منابع حیاتی آن‌ها نابود شود، گفت: آن‌ها که مدعی حقوق بشر و حمایت از حقوق حیوانات هستند و داعیه آن را دارند، امروز با توافق همان‌ها در ماه رجب که ماه حرام است، یک کشور اسلامی درهم کوبیده می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به خوی وحشی‌گری جنایتکاران در یمن عنوان کرد: آن‌ها علاوه بر اینکه در ماه رجب مردم بی‌دفاع یک کشور اسلامی را هدف گرفته‌اند، حتی مانع کمک‌رسانی کشتی حامل کمک‌های مردمی به مردم مظلوم یمن می‌شوند، توحش از این هم بیشتر وجود دارد؟ این بازگشت به توحش است.

استاد برجسته حوزه علمیه با یادآوری مواضع مفتی‌های سعودی تصریح کرد: از این جالب‌تر مفتیانی که بر این ویرانگری ‌صحه گذاشتند، مفتی ‌بی‌خبر از آیات قرآن نمی‌داند ماه رجب ماه حرام است؟ این در حالی است که این امر را تأیید کردند.

وی با تأکید بر "این مواضع غربی‌ها و سعودی‌ها یک پیام برای ما دارد که فریب شعارهای دروغین آن‌ها را نخوریم" خاطرنشان کرد: این مهم‌ترین پیام است که شعار حقوق بشر و حیوانات و حمایت از کارگر ‌و غیره ما را فریب ندهد، این موضوع برای ما درس عبرت است که بشر به توحش برمی‌گردد که اجازه می‌دهند ویرانی به بار آید و همه را به جان هم می‌اندازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها