روایت قره‌شیخلو از دریافت جایزه مسابقات قرآن از دست رهبر معظم انقلاب

رئیس کنونی سازمان دارالقرآن و نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سال ۷۱ شیرین‌ترین خاطره خود از این مسابقات را دریافت جوایز نفرات برتر برای اولین بار از دست مقام معظم رهبری عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۲۰۴۵۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی قره‌شیخلو، رئیس کنونی سازمان دارالقرآن الکریم و از قاریان بین المللی کشورمان در حاشیه برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران به بیان خاطراتی از نهمین دوره این مسابقات پرداخت و گفت: در آن سال برای اولین و آخرین بار جوایز نفرات بر‌تر توسط مقام معظم رهبری اهدا شد.

وی که در سال 1371 نفر اول نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بود در پاسخ به سؤالی درباره شیرین‌ترین خاطره خود از این رویداد مهم قرآنی، اظهار کرد: خاطرات زیادی از آن ایام دارم اما شیرین‌ترین آن مربوط به مراسم اهدای جوایز بود که می‌توان گفت در تاریخ رقابت‌ها اتفاق بی‌نظیری محسوب می‌شود چرا که آن سال تنها دوره‌ای بود که نفرات بر‌تر جوایز خود را از دست مقام معظم رهبری گرفتند که این افتخار فقط نصیب نفرات بر‌تر نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم شد.

قره‌شیخلو همچنین افزایش چشمگیر و خوب جوایز مسابقات را یکی دیگر از اتفاقات و خاطرات نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانست و افزود: تا دوره هشتم به نفرات بر‌تر تنها یک تابلو فرش اعطا می‌شد اما آن سال به‌طور ناگهانی به نفر اول حفظ 63 سکه و به نفر اول قرائت 40 سکه بهار آزادی اهدا شد. این دو اتفاق از شیرین‌ترین خاطرات زندگی من است که هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه به ارزیابی شرایط برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم نسبت به سالهای گذشته پرداخت و گفت: انصافاً برگزاری مسابقات در این سطح و در این حد کار بسیار سنگین و سختی است و باید به دست‌اندرکاران خسته نباشید و خدا قوت گفت که هرسال بهتر از قبل برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: باید برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد و آن‌ها را پای کار آورد، از نظرات بزرگان و اساتید در این حوزه نیز کمک گرفت چرا که این رقابت‌ها تابلوی نظام جمهوری اسلامی و به نام کشورمان است و همه باید در برپایی هرچه منظم‌تر و باشکوه‌تر این رویداد عظیم قرآنی کمک کنند.

قره‌شیخلو همچنین مسابقات فعلی را بسیار باشکوه‌تر از گذشته دانست و گفت: به یاد دارم آن سال‌ها مسابقات بسیار متفاوت از اکنون بود و رقابت‌ها مانند امروز باشکوه و با این حضور رسانه‌ها برگزار نمی‌شد. محل برگزاری رقابت‌ها هم در حسینیه ارشاد بود. در ان سال من به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی توانستم برای شرکت در آیین افتتاحیه به سالن بروم.

این قاری بین المللی قرآن کریم یادآور شد: برگزاری چنین رویداد قرآنی به‌میزبانی جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و فضاسازی در داخل کشور و از بین بردن و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان و تبلیغات منفی آن‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی دارد و دنیا توانمندی و انس و ارتباط جامعه ایرانی با کلام الله مجید را به‌خوبی مشاهده می‌کند و همین شرکت کنندگان از کشورهای دیگر به مبلغینی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی تبدیل می‌شوند و فعالیت‌های قرآنی ما را در کشورهای خود تبلیغ می‌کنند.

وی در پایان از آمادگی سازمان دار القرآن الکریم برای همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه برای برگزاری این رویداد قرآنی خبر داد و گفت: ما می‌دانیم که برگزاری چنین مسابقاتی کار بسیار سنگین و سختی است لذا ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران آماده هرگونه همکاری در این زمینه هستیم.

ارسال نظرات