خبرهای داغ:
با عنوان «از خاک تا ملکوت»؛

یادمان شهدای گمنام مراغه به بهره برداری رسید‎

خبرگزاري بسيج: مجموعه یادمان شهدای گمنام مراغه با حضور رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۸۵۲۰۸۹۶
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، شهردار مراغه در این آئين با اشاره به ساخته شدن یادمان شهدای گمنام با عنوان «از خاک تا ملکوت» با شش ویژگی بارز، گفت: پنج خط متفاوت این یادمان که از روی زمین آغاز شده و به آسمان رفته، نشان از متفاوت بودن زندگی شهدا بود که با رسیدن این خطوط در ارتفاع یکسان به همدیگر نشان از مقام شامخ شهادت است.
نادر ابراهیمی افزود: فضاهای خالی بر روی این یادمان، جایگاه و مسئولیت های متفاوت شهیدان را نسبت به هم نشان می دهد و نوشته «بسم رب الشهدا» به صورت گرافیکی روی یادمان و پنچ خطه بودن(ستون) نشان از پنج شهید در این محل است.
وی با اشاره به اینکه ارتفاع این یادمان 14 متری به نشانه 14 معصوم است، اظهار داشت: این طرح از بین 62 طرح ارسال شده به دبیرخانه انتخاب شده و در انتخاب آن به هویت ایرانی– اسلامی، معناگرایانه، مفهومی بودن، خلاقیت و نوآوری، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و عروج توجه ویژه شده است.
ابراهیمی ادامه داد: مرحله نخست یادمان شهدای گمنام این شهرستان متشکل از مجموعه ای به هم پیوسته و دارای امکانات رفاهی و فرهنگی با زیر بنای یک هزار متر مربع ساخته شده است.
وی تصريح كرد: در مرحله دوم این یادمان، امکاناتی شامل حسینیه، محل برگزاری آئين های مذهبی، موزه شهدا و ساختمان های خدماتی ساخته می شود.
شهردار مراغه با اشاره به اینکه مجموعه یادمان شهدای مراغه در زمینی به مساحت 15 هزار و 500 متر مربع در ضلع جنوب شرقی میدان بسیج این شهرستان واقع شده، یادآوری کرد: این طرح با 14 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است.

ابراهیمی اجرای 20 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری، یک هزار و 500 متر مکعب سنگ چینی، اجرای سه هزار متر جدول گذاری و پله، سه هزار و 500 متر مربع کفپوش و 100 متر مربع آب نما و آبشار را از جمله اقدامات انجام شده در مرحله نخست این طرح برشمرد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها