فرمانده سپاه خلخال:

آزادسازی خرمشهر از عنایت ویژه خداوند بود

آزادسازی خرمشهر هر چند به دست رزمندگان اسلام و فرزندان امام امت (ره) انجام شد اما آزادسازی شهر خون و قیام از عنایات ویژه خداوند منان بود.
کد خبر: ۸۵۲۰۹۸۶
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال، مصطفی کریمی، فرمانده سپاه ناحیه در جمع مردم شهرستان خلخال اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر هر چند به دست رزمندگان اسلام و فرزندان امام امت (ره) انجام شد اما آزادسازی شهر خون و قیام از عنایات ویژه خداوند منان بود.

وی با اشاره به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال 61 به دست رزمندگان اسلام تصریح کرد: پس از 24 روز رزم بی‌امان فرزندان امام (ره) و تبعیت از فرمان امام و اینکه باید خرمشهر آزاد شود، شهر خون و قیام خرمشهر آزاد شد.

فرمانده سپاه خلخال گفت: شهر خرمشهر که با تجاوز رژیم عراق از آبان ماه سال 59 به اشغال نظامیان عراق درآمده بود و به مدت 578 روز ( 19 ماه) در تصرف بعثی‌ها ماند و نهایتا با رشادت و جانفشانی فرزندان این وطن با انجام عملیات بیت‌المقدس دشمن شکست خورد و این شهر به آغوش وطن بازگشت.

کریمی آزادی خرمشهر را به عنوان یک روز ملی توصیف کرد و افزود: از آزادی خرمشهر به بعد جنگ در جبهه نیروهای نظامی ایران از حالت دفاعی به صورت تهاجمی تبدیل و آغازگر پیروزی‌های دیگر شد.

وی به عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس رزمندگان اسلام اشاره کرد و ادامه داد: از جمله ویژگی‌های مهم عملیات بیت‌المقدس کثرت تعداد تلفات و خسارات وارد بر ارتش عراق، اسارت 19 هزار نفر از نیروهای عراقی، 16 هزار نفر کشته و مجروح، انهدام دو لشگر زرهی و پیاده دشمن و از همه مهمتر آزادسازی پنج هزار و 400 کیلومتر از خاک ایران پادگان حمید، محور اهواز، آزادسازی هویزه و خرمشهر بود.

کریمی به برنامه‌های هفته گرامیداشت مقاومت و پیروزی اشاره کرد و گفت: نزدیک به 50 برنامه در سالروز سوم خرداد در شهرستان خلخال انجام می‌شود که از بارزترین آنها برگزاری مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف، برگزاری دو یادواره شهدا در خلخال، مراسم صبحگاه مشترک و رژه خودرویی، گلباران مزار شهدا و نشست سیاسی و بصیرتی و روشنگری در مساجد و پایگاه‌ها و مدارس، تجلیل از رزمندگان عملیات بیت‌المقدس، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان، اعزام اکیپ پزشکی و درمانی به مناطق محروم، طرح تقویت نماز جماعت با تعطیلی مغازه توسط کاسبان امین و رونمایی از یادمان شهدای روستای خوجین از جمله برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان در شهرستان خلخال است.

وی خواستار حضور پرشور مردم در برنامه‌های سالروز گرامیداشت آزادسازی خرمشهر شد و بیان کرد: مردم ولایتمدار شهرستان خلخال همیشه در صحنه حضور داشته و مثل سال‌های گذشته حامی این انقلاب هستند.

کریمی در بخش دیگری از سخنان خود به شعار امسال دولت و ملت، همدلی و همزبانی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب از انتخاب شعار سال اهداف هوشمندانه‌ای داشته که تقویت انسجام اجتماعی و ملی را به دنبال داشته و به دولت در مقابل چالش‌های موجود در کشور کمک کرده و سبب شده که حقوق دو جانبه ملت و دولت حفظ شده و بین ملت و دولت تفرقه نیفتد.

وی اضافه کرد: همواره مقام معظم رهبری تاکید کرده که دولت انتقادپذیر باشد و ملت باید به دولت اعتماد کند و نباید انتقاد از دولت موجب ناراحتی دولت شود بلکه دولت نیز با منتقدان خود با سعه صدر برخورد کرده و آنها را تحقیر نکند.

کریمی اظهار کرد: نباید زحمات دولت را نادیده گرفت بلکه باید فهمید که رهبر معظم انقلاب این دیدبان به حق و شایسته همواره تمامی عملکرد‌ها و فعالیت‌ها را رصد کرده و با تیزبینی و دشمن‌شناسی در حفظ اهداف کشور و ملت ایران همواره کوشیده است.

عضو شورای تامین شهرستان خلخال در بخش دیگری از سخنان خود از تعامل کلیه ادارات، نهادها و ارگان‌های نظامی و انتظامی تقدیر کرد و یاد و خاطره 500 شهید والامقام، یک‌هزار و 500 جانباز سرافراز، 120 آزاده سربلند و به ویژه 9 شهید گمنام و هفت سردار شهید خطه خلخال را که از افتخارات کشور و جنوب استان هستند را گرامی داشت.

وی تصریح کرد: تفرقه‌اندازی از اصلی‌ترین افکار دشمن برای رسیدن به اهداف مختلف خود در کشورهاست و ملت ایران همواره در مقابل تمامی سختی‌ها با صبوری مقاومت کرد و الگویی برای تمامی مسلمانان جهان است و همواره این ملت ارزش‌های دینی، مذهبی و انقلابی خود را حفظ می‌کند.

ارسال نظرات