یادگار هشت سال دفاع مقدس:

غفلت از جلسات پاسداشت شهدا موجب می شود که برای ما جشنواره گلونی برگزار کنند

یادگار هشت سال دفاع مقدس برگزاری جشن گلونی را نتیجه غفلت از جلسات پاسداشت شهدا دانست.
کد خبر: ۸۵۲۱۲۹۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، محمود حسنوند در یادواره شهدای حاج عمران لرستان که توسط ستاد مردمی بزرگداشت شهدای عملیات حاج عمران استان برگزار شد، گفت: در پاسداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان قصور کرده ایم؛ از این رو به دلیل خلاء برنامه های پاسداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران می بینیم که برای ما مراسم جشن گلونی در خرم آباد برگزار می کنند.

 وی با بیان اینکه در پاسداشت یاد و خاطره شهدا با دو آسیب دشمنان و دوستان نادان روبرو هستیم افزود: برخی از دوستان نادان به گونه ای تبلیغ می کنند که شهدای جنگ تحمیلی مال همان مقطع بودند و دیگر تکرار نمی شوند اما به برکت عطر شهدا و ایثارگران و رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری هر گاه دشمنان بخواهند ما را امتحان کنند که قطعا نیز امتحان خواهند کرد جوانان در دفاع و پاسداری از انقلاب اسلامی پا به عرصه خواهند گذاشت.

یادگار هشت سال دفاع مقدس در ادامه به بیان جزئیات و خاطراتی از عملیات حاج عمران پرداخت و گفت: در اواخر جنگ تحمیلی دشمن تاکتیک دفاع متحرک را در پیش گرفت؛ که به دنبال اجرای این تاکتیک ارتفاعات حاج عمران به تصرف دشمن درآمد.

حسنوند بیان کرد: بدنبال تصرف حاج عمران، شهرهای پیرانشهر، اشنویه و برخی مناطق دیگر در تیررس دشمن قرار می گرفت؛ به همین دلیل تیپ 57 سپاه حضرت ابوالضل (ع) لرستان برای آزدسازی ارتفاعات حاج عمران وارد عمل شد و در راستای آزادسازی آن نیز شهدا و جانبازان زیادی را هم تقدیم نهال انقلاب کرد.

وی با بیان اینکه برخلاف ادعای برخی دوستان نادان انقلاب که می گویند رزمندگان به خاطر اینکه از خانه و خانواده گریزان بودند به جبهه می آمدند اظهار کرد: یک رزمنده 14 ساله بروجردی به نام منصور شهبازی به هر دری می زد تا او را در گردان انبیاء راه دهند اما موفق نمی شد تا اینکه خودش را با شیرین زبانی در فرماندهی گردان جا داد و کارهایی مثل ظرف شستن را انجام می داد.

یادگار هشت سال دفاع مقدس گفت: این رزمنده شبی که می خواستیم برای عملیات حاج عمران به سمت منطقه حرکت کنیم خواب بود به همین دلیل او را از خواب بیدار نکردیم؛ از این رو به سمت منطقه حرکت کردیم؛ اما او زمانی که از خواب بیدار شد طاقت نیاورد و به تنهایی مسیری را که ما طی کرده بودیم را طی کرد و در مسیر نیز توسط دشمن مجروح شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار