مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه:

توکل به خداوند و اخلاص در نماز ، عامل پیروزی رزمندگان بود

سردار آسودی، مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اهمیت جایگاه نماز در دوران دفاع مقدس، توکل به خداوند و اخلاص در نماز را عامل پیروزی رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی برشمرد.
کد خبر: ۸۵۲۱۳۲۹
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ گفت: سردار محمدعلی آسودی، مشاور نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران، در نشست برنامه‌‍ريزی و هماهنگی برای برگزاری همايش "شب شعر و خاطره نماز" كه در دفتر ستاد برگزاري نماز جمعه شهركرد برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن سالروز آزادی خرمشهر، عنصر معنويت را برترين عنصر مقاومت نيروها در هشت سال دفاع قدس عنوان كرد.

وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه نماز و دفاع مقدس نسبت به سایر استان‌ها به خوبی ورود پیدا کرده به طوری که هم از نگاه راهبردی و هم عملیاتی در این راستا موفق عمل کرده است.

آسودی همچنین اهمیت دادن به جایگاه نماز در زمان جنگ تحمیلی را یادآور شد و افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس با وجود شرايط حاكم بر جبهه‌ها، نماز بسیار با شكوه برگزار می شد به طوری که سنگرها به مساجد و مساجد به سنگرها تبديل شده بودند.

آسودي با اشاره به ضرورت انس جوانان با نماز، گفت: در زمان جنگ رزمندگان در هر شرایطی از نماز غافل نمیشدند این درحالی است که متاسفانه جوانان امروز آنگونه که باید به این واجب الهی توجه نمی‌کنند که میطلبد با فرهنگ‌سازی ردوکردها اصلاح شود.

وی طرح‌هاي پژوهشي، ارائه مقالات و پايان‌نامه‌ها در راستاي ترويج فرهنگ نماز، رسيدن به عمق تاثيرگذاري نماز براي شاعر و فرهنگ سازي خواندن نماز را از برنامه‌هاي راهبردي به منظور نهادينه كردن نماز در جامعه برشمرد.

آسودی به نقش نماز در پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره و تاکید کرد: رزمندگان با اتکا به نماز، قرآن و عترت(ع) در عملیات‌ها شرکت می‌کردند و همین توکل به خداوند و اخلاص در نماز موجب پیروزی آن‌ها شد.

وی در پایان بر لزوم تلاش در راستای تاثیرگذار کردن نماز با استفاده از هنرهای مختلف تاکید کرد و گفت: شاعران نیز چنانچه به عمق این تاثیرگذاری برسد میتوانند شعر تاثر گذار بسرایند و در این زمینه به گونه‌ای موثر نقش‌آفرینی کنند.

ارسال نظرات