فرمانده سپاه پاسداران استان اردبیل:

نقش اساسی قلم و هنر در جنگ نرم/ مسئولان عزت و افتخار بیافرینند

فرمانده سپاه استان اردبیل با تاکید بر اهمیت کارهای فرهنگی و هنری گفت: امروز هنر و قلم در میدان جنگ نرم نقش اصلی و تعیین کننده را دارد.
کد خبر: ۸۵۲۱۳۴۶
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل،سردار پاسدارجلیل بابازاده ، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در نشست تخصصی ادبیات پایداری و دفاع مقدس که در حوزه هنری استان اردبیل با حضور مسئولان هنری و فرهنگی و نیز نویسنده مطرح کشوری «مرتضی سرهنگی» برگزار شد، این نویسنده ادبیات پایداری را سرمایه و افتخار ملی و مورد تفقد رهبری عنوان کرد و افزود:  بازگویی و زنده نگه داشتن ایثارگری ها ورشادت های دوران دفاع مقدس موجب خوشحالی و افتخار رزمنداگان 8 سال دفاع مقدس می شود.

فرمانده سپاه استان اردبیل با اشاره به اینکه احترام به گذشتگان و پیشکسوتان دفاع مقدس سرلوحه کار باشد افزود: اندیشه های بازمانده از دوران دفاع مقدس که ناب و طلایی است نباید به بوته فراموشی سپرده شود و صدا و سیمای استان در این مورد وقت بیشتری برای بازگویی آن در نظر بگیرد.

این سردار سپاه ادامه داد: قلم به دستان حوزه ادبیات پایداری نباید دچار سستی و یا دلسردی شده و با تغییرات سیاسی و مدیریتی از کار زده شده و کنار بکشند.

سردار بابازاده خاطر نشان ساخت: هر جا که اتحاد و همدلی حاکم شده است نصرت و مدد الهی نیز نازل شده و در دوران جنگ نیز با تشکیل قرارگاه خاتم بین ارتش و سپاه با فرماندهی شهید صیاد شیرازی و سرلشگر محسن رضایی موفقیت ها و پیشروی های زیادی عملی شد.

سردار سرتیپ پاسدار جلیل بابازاده با اشاره به اینکه در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر خوزستان دشمن بیش از 19 هزار اسیر و 16 هزار و پانصد کشته و زخمی تلفات داد، تصریح کرد: " روزگاری با دست های خالی و کمبود و نبود امکانات دفاعی و تجهیزاتی عزت و افتخار بزرگی را آفریدند که دنیا را به تعجب وا داشت اکنون که دست پر هستیم، چرا مسئولان به جای عزت آفرینی بیشتر، کوتاهی می کنند ".

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اهمیت ویژه به جنگ نرم و فرهنگی دشمن تاکید کرد: هر چند رشادت ها و دلاوری های دوران دفاع مقدس درتاریخ ثبت شد اما امروز اگر برنامه های و کارهای فرهنگی و هنری نباشد همین دلاوری ها و رشادت ها به غفلت و فراموشی سپرده خواهد شد بنابراین قلم به دستان و فعالان هنری و فرهنگی بویژه در حوزه ادبیات پایداری با قدرت و قوت به کار خود ادامه دهد.

این یادگار 8 سال دوران دفاع مقدس در پایان سخنان خود با تاکید بر حفظ ایمان، به نقل از شهید محمد جهان آرا گفت: وقتی که وضعیت شهر خرمشهر در حال سقوط بود به این فرمانده اعلام شد که خرمشهر سقوط می کند و باید عقب نشینی کنیم، این شهید در پاسخ گفته بود: اگر خرمشهر سقوط کند قابل بازپس گیری است ولی مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند".

 

ارسال نظرات