امام جمعه مشگین شهر در همایش تجلیل از جانبازان:

جانبازان پیام رسان شهدای انقلاب هستند

امام جمعه مشگین شهر مقام جانبازان را بالاتر از شهدا دانست و گفت: جانبازان پیام رسان شهدای انقلاب هستند لذا مقام جانبازان مورد غبطه شهدا نیز می باشد چرا که ارزش و اهمیت جانبازی بالاتر از شهداست.
کد خبر: ۸۵۲۱۴۳۳
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل عباس (ع)روز جانباز به همت بنیاد شهید و امور ایثار گران شهرستان مشگین شهر همایشی با حضور رزمندگان وجانبازان هشت سال دفاع مقدس در محل تالار اندیشه شهرستان برگزار شد.

در این همایش محسن عباداله زاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان مشگین شهر ضمن خیر مقدم گویی به جانبازان حاضر در مجلس از عدم حضور مسئولان شهرستانی در این مراسم انتقاد کرد و گفت: با وجود اینکه این برنامه شهرستانی بوده و به تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان ابلاغ شده بود اما متاسفانه برخی از مسئولان این محفل نورانی را لایق ندانسته اند.

 وی تصریح کرد: تنها با برگزاری چنین برنامه هایی می توان آرمان شهدای انقلاب اسلامی را به نسل حاضر انتقال داد لذا انتظار می رفت مسئولین شهرستان حداقل با حضور خود در این برنامه از یادگاران هشت سال دفاع مقدس تقدیر می کردند چرا که امروزمان را مدیون تلاش آنان هستیم.

 حجت الاسلام رضا باوقار امام جمعه مشگین شهر در این مراسم به تشریح اوصاف حضرت عباس (ع) پرداخت و گفت: صبر و شکیبایی و وفاداری حضرت عباس (ع) زبان زد عام و خاص بود چرا که تا آخرین لحظه عمر خود پیرو سید الشهداء (ع) بود.

 وی افزود: جانبازان بزرگترین سرمایه خود ( اعضای بدن) در راه اسلام و انقلاب اهدا کردند و امروز در این دنیای مادی زندگی می کنند تا فرهنگ و آرمان شهداء و همچنین حقایق هشت سال دفاع مقدس را به نسل امروز انتقال دهند در غیر این صورت حقایق و واقعیت های جنگ به فراموشی سپرده می شد.

 وی مقام جانبازان را بالاتر از شهدا دانست و گفت: جانبازان پیام رسان شهدای انقلاب هستند لذا مقام جانبازان مورد غبطه شهدا نیز می باشد  چرا که ارزش و اهمیت جانبازی بالاتر از شهداست.

 وی تصریح کرد: خداوند مقامی را که به جانبازان داده است در سایه شروطی است که باید حفظ شود و آن اینکه جانبازان نباید به وضعیت موجود خود معترض شوند چرا که در صورت اعتراض تمام ایثارگری ها و ارزش ها از بین خواهد رفت لذا آنان مظهر صبر و شکیبایی هستند که رسالت مهمی بر عهده آنان گذاشته شده است.

 امام جمعه مشگین شهر با اشاره به وظیفه سنگینی که خانواده جانبازان بر عهده دارند گفت: خانواده جانبازان با حفظ روحیه به عنوان رزمنده خدمتگذار هستند که اجر آنان نزد خداوند حفظ شده است و آنان باید به شرف همسران و پدران خود افتخار کنند که توانستند در مقابل شرف ملت ایران مقاومت کنند حتی با اهدای اعضای بدن خود بنابراین نباید این جانبازان را با خواسته های کوچک از بین برد.

 

 

ارسال نظرات