رئیس بسیج اساتید استان:

مرزهایمان فراتر رفته؛ ولی جنگ تمام نشده است

رئیس بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان بروجن به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: هنوز جنگ تمام نشده است.
کد خبر: ۸۵۲۱۴۹۲
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم صبحگاه مشترک نیرو های نظامی و انتظامی به مناسبت هفته مقاومت و پایداری و آزاد سازی خرمشهر با حضور نیروهای نظامی، انتظامی، بسیجیان، شورای تامین شهرستان و جمعی از خانواده های معظم شهداء و ایثار گران در میدان صبحگاه سپاه ناحیه بروجن با سخنرانی دکتر احمدرضا بسیج، رئیس بسیج اساتید استان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار علی کیهانی، فرمانده سپاه بروجن نیز با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت مناسبت های روز پاسدار و روز جانباز، به تأسی از فرمایشات امام خمینی(ره)،‌گفت: فتح خرمشهر فتح خاک نبود؛ بلکه فتح ارزش های والای انسانی و اسلامی بود.

وی، افزود: ما امروز وظیفه داریم ارزش هایی که باعث فتح خرمشهر و باعث حماسه های دیگری در دوران دفاع مقدس شده بود را به نسل جوان انتقال دهیم.

فرمانده سپاه بروجن، ادامه داد: رمز پیروزی در استقامت ها و مقاومت ها و ایثار گری ها و از خود گزشتگی و تابعیت محض ولایت بدست می آید.

در این مراسم، رئیس بسیج اساتید استان، نیز با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: ملت ایران زمانی توانست قطعه ای از خاک خودش را که خرمشهر بود آزاد کند که؛

1)فهمید و باور کرد دشمن دارد.

2)دانست و باور کرد که دشمن خاک او را اشغال کرده .

3) دانست که بدون جان فشانی کاری از پیش نمی برد .

4)دانست بدون برنامه ریزی و اخلاص و بدون توجه به فرامین فرمانده کل قوا به این موقعیت دست نمی یابد که بعد از این جان فشانی ها این قطعه آزاد شد.

وی، با اشاره تاریخچه سه نوع استعمار تاریخ اروپایی بعد از رنسانس اظهار داشت:

1- استعمار کهنه. که یک کشور ابرقدرت با انبوهی اسلحه و عده و عٌده کشوری را فتح میکند و منابع و مخازن آن را به غارت می برد؛ اما خاک را نمی تواند به دست بیاورد.

2- استعمار نو. به جای اینکه خاک را به تصرف در بیاورند، دولت را عوض می کنند.

3- استعمار فرانو. به جای اینکه خاک را اشغال کنند کافی است یک وجب ذهنها را اشغال کنیم . در استعمار فرا نو از توپ و تانک استفاده نمی شود از ماهواره و رایانه و فیلم می توان استفاده کرد.

استاد دانشگاه، یادآور شد: زمانی مرز ما شلمچه و خرمشهر بود؛ امروز مرزمان لبنان و یمن و سوریه و عراق است.

وی، به چفیه دوش رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: از آنجایی که هنوز چفیه به دوش رهبر انقلاب اسلامی است، مفهوم و معنای آن و پیام آن این است که هنوز جنگ تمام نشده است. مرزها کمی فراتر رفته و همان جبهه را در مقابل خود داریم.
ارسال نظرات