اولین همایش "زمین پاک شعار نیست " در نیر برگزار شد

اولین همایش "زمین پاک شعار نیست" با حضور دبیر شورای عالی میراث فرهنگی کشور در نیر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۲۵۲۵
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر،اولین همایش  "زمین پاک شعار نیست" با حضور دبیر شورای عالی میراث فرهنگی کشور و مسئولان استانی و شهرستانی در محل دپوی زباله شهری نیر برگزارشد.

 در این همایش ابتدا صمدی فرماندار شهرستان نیر با اشاره به برگزاری اولین همایش "زمین پاک شعار نیست" در شهرستان گفت: نیر با دارا بودن هفت منطقه مصوب نمونه گردشگری استان اولین شهرستان در سطح استان از این حیث می باشد و همچنین دارا بودن آبهای گرم معدنی و سرد و نیز جاذبه های گردشگری و همچنین 40درصد مسافران ورودی استان از این مسیر عبور می کنند بهترین مکان برای برگزاری این همایش است.

 وی در ادامه به اهمیت مطالعه جامع پسماند استان اردبیل هم اشاره کرد و گفت: چون آب شرب شهرستان های اردبیل وسرعین از سد یامچی نیر تامین می شود مطالعه جامع پسماند این شهرستان ها مهم و ضروری است.

 در ادامه شفیعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: ما با برگزاری این همایش سه هدف عمده و مهم را دنبال می کنیم که عبارتند از:

حساس کردن مسئولان به مدیریت پسماند،

احساس مسئولیت مردم به حفظ محیط زیست

معرفی NGOهای فعال محیط زیست در جهت استفاده از ظرفیت های آنها

 در ادامه دکتر ماسوله دبیر شورای عالی میراث فرهنگی کشور هم با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست کشور گفت: کشورمان دارای جاذبه های گردشگری و مناطق زیبایی است که ما باید برای حفظ آنها تلاش کنیم و نباید گذاشت تا این نعمت خدادادی از بین برود.

 وی به اهمیت حفظ فضای سبز و خاک هم اشاره کرد و گفت: ما با آلوده کردن محیط زیستمان باعث نابودی خودمان می شویم.

 

 

ارسال نظرات