خبرهای داغ:
رئیس کمیته امداد:

نقص در قانون دلیل افزایش آمار مددجویان است

کمیته امداد برای هیچ نماینده‌ و دولتی خود را هزینه نمی‌کند، وارد بازی‌های سیاسی نمی‌شود و با افرادی که بخواهند از چارچوب تعریف‌شده و خط تعیین‌شده امداد عبور کنند به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۵۲۲۷۴۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، پرویز فتاح چهارشنبه شب در دیدار با مدیران و مددکاران کمیته امداد امام خمینی استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: کردستان امتحان خود را پس داده و وفاداری و ایستادگی مردم این استان به اثبات رسیده و اکنون هر آنچه که می‌گوییم در حد حرف است، اما قضایای سال‌های اول انقلاب و وضعیت جنگ در این مناطق برای هرکسی قابل درک نیست.

وی افزود: آنچه کردستان باید به دست می‌آورد به اعتقاد من به آن رسیده و آن امنیتی است که در حال حاضر ضریب امنیت استان بنا به گفته مسئولان ارشد استان از همه کشور بالاتر است.

وی با بیان اینکه علاوه بر موضع امنیت، کردستان از استعدادها و ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است، گفت: تا عزم ملی برای رفع اشکالات و ضعف‌های کردستان اتفاق نیفتد تغییری ایجاد نمی‌شود.

مامویت جدید در کمیته امداد را بسیجی‌وار دنبال می‌کنم

فتاح تاکید کرد: ظرفیت‌ها را باید به درستی شناخت و در کردستان علاوه بر ظرفیت‌های طبیعی، از نیروی انسانی توانمندی بهره‌مند است که باید به نحو احسن از آن بهره‌ گرفت.

رئیس کمیته امداد گفت: در کنار تمام مشکلاتی که مطرح می‌شود، ظرفیت‌ها و توان‌های بالقوه نیز موج می‌زند اما باید به درستی از آنها استفاده شود.

وی گفت: علاوه بر توجه نظام و دولت‌ها به کردستان، عزم جدی خود مردم و تلاش آنان نیز بنا به نوید قرآن نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

فتاح وجود زیرساخت‌ها را از مهم‌ترین نیازهای در بحث توسعه و آبادانی و رفع مشکلات عنوان کرد و گفت: زیرساخت‌های خوبی در استان وجود دارد که به‌کارگیری آنها نیاز به بسترسازی دارد.

وی تصریح کرد: نسخه درمان مشکلات کردستان در خود استان است و کمیته امداد هم در گذشته کارهای زیادی انجام داده اما کارهای زیادی برای رسیدن به نقطه هدف باقی مانده که باید با استفاده از تجربیات گذشته و عزم و اراده جدی آن را دنبال کرد.

فتاح با اشاره به تغییر هیئت امنای کمیته امداد به دستور رهبری و ابلاغ اساس‌نامه جدید آن، گفت: به عنوان فردی بسیجی که بیشترین سال‌های عمرم را در دوران جنگ در کردستان و بخش قابل توجهی از آن را در بحث ساخت سدها در بیابان گذراندم، ماموریت جدید را هم با بهره‌گیری از شاخصه‌های بسیجی که مردمی بودن، تبلیغاتی عمل نکردن و صادق بودن با مردم است، پیگیری خواهم کرد.

سادگی باید اولویت مددکاران کمیته امداد باشد

وی تصریح کرد: ضمن اینکه باید صادقانه خدمت کنیم، به عنوان کسی که به امور نیازمندان رسیدگی می‌کنیم، باید سادگی را اولویت خدمت به جامعه هدف قرار دهیم.

رئیس کمیته امداد تصریح کرد: برخورد درست با مددجو و درگیرنکردن مددجویان در بروکراسی‌های دست و پاگیر اداری از مهم‌ترین نیازهای مدیران و مسئولان خدمتگزار در بدنه کمیته امداد است.

وی تاکید کرد: آنچه دولت و مردم در اختیار کمیته امداد قرار می‌دهد برای مددجویان است و باید در همین راستا هزینه شود و مقصود امدادگران در بدنه این نهاد باید مددجو باشد که ساختمان و امکانات بهانه است.

فتاح گفت: وقتی ادعا می‌کنیم کار ما در بدنه کمیته امداد عبادت است، باید در این مسیر درست حرکت کنیم و مددکاران باید مددکار باشند و با وضو و بسم‌الله به خانه مددجو وارد شوند چون دست خدا را می‌بینند.

وی مددکاران را خطاب قرار داد و گفت: باید از نزدیک مشکلات نیازمندان را دید و با این نگاه در سطح کلان تصمیم‌گیری کرد.

رئیس کمیته امداد افزود: فاصله مدیران و کارکنان باید کم شود، چراکه کمیته امداد نهادی انقلابی است و فاصله در آن معنایی ندارد و باید دانست که اعتماد عمومی مردم بزرگترین سرمایه مسئولان در امداد است و مردم باید به کار، صداقت و خدمات آن ایمان کامل داشته باشند.

جلب اعتماد مردم با عمل محقق می‌شود

وی گفت: مردم تیزبین هستند و باید شفاف با مردم صحبت کرد و اعتماد مردم را بیشتر کنیم و این اعتماد تنها با عمل امکان‌پذیر است.

فتاح خاطرنشان کرد: شعاردادن و ارائه آمار نادرست موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود و باید در عرصه عمل بستر را برای اعتمادسازی و در نتیجه افزایش مشارکت‌های مردمی فراهم سازیم.

رئیس کمیته امداد اظهار کرد: اخلاص از دیگر ویژگی‌ها و نیازهای مهم در مدیران و خدمتگزاران بدنه کمیته امداد است.

وی همچنین یادآوری کرد: اختیار استان‌ها در این نهاد باید افزایش یابد چون ما مدیران، معاونان و مددکاران بی‌اختیار و یا کم اختیار را در مدیریت جدید امداد نمی‌خواهیم.

وی با تاکید بر اینکه کار مددکاری و تصمیم برای مددجو در استان‌ها باید صورت بگیرد و مسئولان کشوری ناظر باشند، خاطرنشان کرد: انجام کار در سطح مجلس باید رسالت اصلی مسئولان بدنه این نهاد در سطح کشور باشد و اختیارات مربوط به مددجویان در اختیار مدیران استانی باشد.

به گفته رئیس کمیته امداد، ناقص بودن برخی از بندهای قانون دلیل افزایش آمار مددجویان است و اصلاح این قوانین موجب کوچک شدن بدنه کمیته امداد خواهد شد.

نگاه دولتمردان کمک به رفع مشکلات مددجویان است

وی با عنوان این مطلب که نگاه امروز دولتمردان کمک به رفع مشکلات جامعه هدف کمیته امداد است، افزود: ما به عنوان امدادگران و کسانی که رسالت خدمت به این مجموعه را پیدا کرده‌ایم باید از این بستر و نگاه موجود با پیگیری بهترین استفاده را ببریم.

فتاح افزود: هدف غایی در کمیته امداد برداشتن صف‌های مدجویان در حوزه مسکن، جهیزیه، اشتغال و دیگر موارد است.

وی خاطرنشان کرد: حفظ کرامت مددجویان کار بسیار مهمی است که باید از سوی تمام افرادی که در بدنه امداد خدمت می‌کنند، مورد توجه قرار گیرد.

کمیته امداد برای هیچ نماینده و دولتی بن نمی‌دهد

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: نباید اجازه بدهیم که کرامت و شخصیت مددجویان با انجام برخی اقدامات تبلیغاتی لکه‌دار شود.

فتاح با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس، گفت: اجازه نمی‌دهیم حاشیه بر متن در کار کمیته امداد غلبه کند چون کار و هدف ما معلوم است و از این رو منابع ما باید به این سمت برود.

وی عنوان کرد: کمیته امداد برای هیچ نماینده و هیچ دولتی بن نمی‌دهد، وارد بازی‌های سیاسی نمی‌شود و هر چند احترام نماینده واجب است اما ابزار کسی نمی‌شویم.

رئیس کمیته امداد گفت: با افرادی که بخواهند از چارچوب تعریف شده و خط تعیین شده امداد عبور کنند به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

فتاح در پایان سخنان خود گفت: کارت مددجویی کمیته امداد امام خمینی مربوط به مردم است و نباید با کارت امداد کسی را به مجلس فرستاد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها