معاون پرستاری وزیر بهداشت:

خبر خوش برای پرستاران جویای کار

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشکیل موسسه‌ای برای استخدام پرستاران خبر داد و افزود: این موسسه در مرحله عقد قرارداد با دانشگاه‌های علوم پزشکی است و پس از آن طی 10 روز آینده آگهی و فراخوان جذب نیرو در همه رده‌های پرستاری منتشر می‌شود.
کد خبر: ۸۵۲۳۰۰۲
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر محمد میرزابیگی امروز در حاشیه دومین همایش مرجعیت علمی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موسسه ای که از چندی پیش قول آن را داده بودیم که در زیرمجموعه هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت برای استخدام کادر پرستاری تشکیل می شود، تشکیل شد و از این پس به صورت متمرکز کار جذب پرستار را برای تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام می دهد.

وی با اشاره به کمبود 200 هزار پرستار در کشور افزود: اگر به فرض محال دولت مجوز استخدام 20 هزار نفر را هم صادر کند، افاقه نمی کند.
معاون پرستاری  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای جبران این کمبود، قرار بود حدود 16 هزار نفر پرستار سال گذشته به صورت شرکتی در مراکز بهداشتی- درمانی وزارت بهداشت جذب شوند و به علت این‌که در گذشته شرکت‌ها حقوق پرستاران را به درستی رعایت نمی‌کردند، از آن استقبال نشد. 

میرزابیگی اضافه کرد: این موسسه اکنون تشکیل شده و در مرحله عقد قرارداد با دانشگاه‌های علوم پزشکی است و پس از آن طی 10 روز آینده آگهی و فراخوان جذب نیرو در همه رده‌های پرستاری اعم از کارشناس پرستاری و سطوح بالاتر مانند کارشناس ارشد و پایین تر مانند کاردان و بهیار را منتشر می‌کند.

ارسال نظرات