ر گفت‌وگو با رئیس بسیج جامعه پزشکی کردستان مطرح شد؛

بزرگداشت پیشگامان مسلمان کرد دستور رهبر معظم انقلاب است

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کردستان گفت: برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد دستوری بود که رهبر معظم انقلاب در سفر خود به سنندج صادر کردند.
کد خبر: ۸۵۲۳۱۸۰
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر طیب قدیمی از برگزاری اولین کنگره گرامیداشت شهدای پیشمرگان مسلمان کرد در اردیبهشت ماه سال جاری در سنندج با حضور رئیس مجلس خبر داد و افزود: سنگ بنای این طرح را مقام معظم رهبری در سفری که در سال ۸۸ به استان داشتند گذاشتند، عنایت خاصی که ایشان به سازمان شهدای پیشمرگان مسلمان کرد داشتند باعث شد در استان یک عزم جمعی به همت همه نهادهای استان برای برگزاری این کنگره جزم شود.

وی گفت: در برگزاری کنگره گرامیداشت شهدای پیشمرگان مسلمان کرد دانشگاه علوم‌پزشکی و سازمان بسیج جامعه‌پزشکی کردستان در راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت در استان همگام با ارایه خدمات آموزشی و بهداشتی در استقرار اتوبوس، آمبولانس، چادرهای پایگاه‌های سلامت و استقرار پزشک و پرستار و بهیار  به وظیفه خود عمل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: این طرح یک حرکت خودجوش بود که با همکاری سازمان هلال‌احمر، سازمان بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم‌پزشکی بهداری سپاه کردستان انجام شد.

قدیمی اظهار داشت: امیدواریم برگزاری چنین همایش‌هایی منجر به پایدار بودن و الگو قرار گرفتن ایثارگری‌های همه شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی از جمله شهدای پیشمرگان کرد مسلمان استان کردستان شود.

وی با اشاره به حضور تیم‌های پزشکی در روستاهای اطراف سنندج و شهرستان‌ها افزود: ویزیت بیش از هزار ارباب‌رجوع در چادرها و بیش از دویست نفر در درمانگاه‌ها انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کردستان با اشاره به نحوه عملکرد تیم‌های پزشکی گفت: در این‌ طرح تست فشارخون،‌ تعیین قند خون، آموزش‌های بهداشتی و ویزیت انجام شد و چنانچه کسی نیاز به خدمات بیمارستانی و تخصصی داشت بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی کردستان آمادگی هماهنگی برای ارجاع بیمار به مراکز تخصصی را داشتند.
ارسال نظرات