وزیر بهداشت افت علمی حوزه سلامت را تأیید نکرد/ شتاب علمی کشور خوب است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ما افت علمی در حوزه سلامت کشور را تأیید نمی‌کنیم.
کد خبر: ۸۵۲۳۴۳۸
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر سیدحسن هاشمی درباره افت علمی در حوزه سلامت اظهار داشت: ما افت علمی در حوزه سلامت کشور را تأیید نمی‌کنیم، در بحث رشد علمی در نمایه اسکوپوس رتبه 16 یا به تعبیری رتبه 17 را داریم و در ISI شرایط ما تغییر کرده و در رتبه 21 یا 22 قرار گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: این نکته قابل توجه است که بسیاری از مجلات ما که در ISI ثبت می‌شدند محروم شدند و بازماندند و عمده آن مقالات را مراجع علمی نپذیرفتند که بسیار ادعای حقوق بشر دارند.

تعیین جایگاه علمی در نمایه‌های بین‌المللی سه سال بعد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: از طرف دیگر مقاله‌ای که امروز به عنوان موقعیت علمی کشور در نمایه‌های بین‌المللی به ثبت می‌رسد معمولا دوسال‌ونیم زمان می‌برد، یعنی اگر بخواهیم بدانیم در حال حاضر وضعیت علمی کشور در نمایه‌های بین‌المللی از چه جایگاهی برخوردار است سه سال بعد مشخص خواهد شد.

هاشمی با اشاره به این‌که به زیرساخت‌های بهتر و اعتبارات بیشتری برای پیشرفت‌های علمی نیاز داریم،

بیان کرد: چنانچه همانطور که قانون مشخص کرده سه درصد از تولید ناخالص ملی به این حوزه وارد شود، تحول چشمگیری ایجاد خواهد شد.

وی افزود: با در نظر گرفتن همین اعتبارات بسیار اندک و تحریم‌های بین‌المللی که برای رفت و ‌آمدها، ارتباطات علمی و ثبت نوآوری‌ها و مقالات وجود داشته می‌توان شتاب علمی کشور را خوب دانست.

هاشمی تلاش برای تبدیل فناوری به ثروت را لازم دانست و خاطر نشان کرد: به نظر من معاونت علمی ریاست جمهوری با کمک مراکز تحقیقاتی ‌و ‌علمی و دانشمندان مسیر بسیار خوبی را تعقیب می‌کنند.
ارسال نظرات