خبرهای داغ:
معاون اعتبارات بانک مهر اقتصاد خبر داد:

ایجاد صد هزار شغل مستقیم با پرداخت 400 میلیارد تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی

معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: بانک مهر اقتصاد با پرداخت حدود 400 میلیارد تومان تسهیلات در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی توانسته است صد هزار شغل مستقیم ایجاد کند.
کد خبر: ۸۵۲۳۵۱۰
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان، دکتر حمیدرضا نجف‌پور شب گذشته در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه با اشاره به همکاری این بانک با سازمان بسیج سازندگی، اظهار کرد: بانک مهر اقتصاد با پرداخت حدود 400 میلیارد تومان تسهیلات در راستای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی از نیمه دوم سال 92 تا پایان سال 93 توانسته است صد هزار شغل مستقیم ایجاد کند.

وی با بیان اینکه برای سال جاری، 850 میلیارد تومان اعتبار جهت پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی اختصاص می یابد، افزود: بانک مهر اقتصاد و سازمان بسیج سازندگی با رویکرد عدالت محوری و محرومیت زدایی این تسهیلات را در اختیار مردم قرار می دهد.

معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد با بیان این تسهیلات برای ایجاد 14 عرصه اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: تولید کود ورمی کمپوست، پرورش ماهی، بلدرچین، شترمرغ، تولید و کشت زعفران، پرورش دام‌های کوچک و بزرگ و برخی از صنایع تبدیلی از جمله این عرصه‌هاست.

وی یادآور شد: ارائه این تسهیلات به افراد واجد شرایط با بازرسی و رصد کردن جهت اطمینان از مصرف صحیح این تسهیلات در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی همراه بوده است.


پرداخت 7 هزار میلیارد تومان تسهیلات و وام قرض الحسنه به مشتریان در هفده سال گذشته

نجف‌پور با اشاره به رویکردهای اقتصادی و خدماتی بانک در ارائه تسهیلات به مشتریان و مردم، بیان کرد: بانک مهر اقتصاد با رویکرد خدماتی برای رفع نیازهای آحاد مردم در حوزه تحصیل، مسکن، اشتغال و طرح‌های مولد، 52 هزار میلیارد تومان طی بیش از ده میلیون فقره تسهیلات در قالب قرض الحسنه و عقود اسلامی به مشتریان پرداخت نموده که این حجم بالای تسهیلات برای تحقق عدالت محوری در جامعه به اقشار مختلف پرداخت شده است.

معاون اعتبارات بانک مهر اقتصاد بیان کرد: این بانک همچنین با رویکرد اقتصادی با اختصاص 18هزار میلیارد تومان تسهیلات به صورت مستقیم به بخش تولید و مولد کشور پرداخت نموده است.

وی ادامه داد: بانک مهر اقتصاد با رویکرد خدماتی و اقتصادی توانسته است در مجموع 70 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولیدی و مولد کشور اعطا کند.

نجف‌پور با بیان اینکه بانک مهر اقتصاد سالیانه به طور میانگین 800 هزار فقره تسهیلات به مردم ارائه می دهد، بیان کرد: ما تنها بانکی هستیم که متناسب با مخاطبان، بیش‌ترین حجم تسهیلات را در سطح کشور ارائه کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه بانک‌ها به عنوان یک بنگاه اقتصادی به دنبال سود هستند، تأکید کرد: بانک مهر اقتصاد بر اساس نگاه ارزشی و اعتقادی خود، در عرصه اقتصاد، خدمات متنوعی برای مردم با رویکرد خدماتی در نظر گرفته است.


کارت خرید کالای ایرانی راهی برای حمایت از تولیدات داخلی

معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اجرای طرح کارت خرید کالای ایرانی، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب از سال 1390 موضوع جنگ اقتصادی را مطرح کرده اند و به مسئولان دو موضوع حمایت از کالای ایرانی و ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی را گوش‌زد کرده اند.

وی با اشاره به جلسات متعدد این بانک با تولید کنندگان ایرانی، عنوان کرد: با 25 تولید کننده داخلی در حال توافق برای شرکت در طرح کارت خرید کالای ایرانی هستیم.

نجف‌پور گفت: در این طرح عموم مردم با مراجعه به شعب بانک مهر اقتصاد در سراسر کشور می توانند کارت اعتباری خرید کالای ایرانی به مبلغ 5 میلیون تومان بدون هیچ‌گونه سپرده‌گذاری و فقط با ارائه یک فقره چک به عنوان ضمانت و یا کارت خرید کالای ایرانی با اعتبار 10 میلیون تومان با ضمانت یک ضامن دریافت نمایند.

وی ادامه داد: دارندگان این کارت می توانند با مراجعه به فروشگاه‌های گروه صنعتی انتخاب با نام تجاری اسنوا به هر اندازه و در هر زمان، کالای مورد نظر خود را که تولید داخل است خرید نمایند.

معاون اعتبارات بانک مهر اقتصاد گفت: بازپرداخت این تسهیلات در قالب کارت خرید کالای ایرانی با نرخ 16 درصد و در اقساط 25 ماهه دریافت می شود.

وی یادآور شد: اقساط این تسهیلات از زمان نخستین خرید آغاز و به همان میزان خرید مشتری خواهد بود به طور مثال اگر فردی 3 میلیون تومان خرید کند از زمان خرید بازپرداخت آن آغاز و فقط به همان سه میلیون تومان قسط تعلق می گیرد.

نجف‌پور با اشاره به اهداف اجرای این طرح، خاطر نشان کرد: دنبال کردن منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق آن، حمایت از تولید داخلی، افزایش توان خرید برای مصرف کنندگان، افزایش رفاه و عدالت اجتماعی و جلوگیری از تعطیلی کارخانجات داخلی را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

وی در پایان با تأکید بر اینکه ارائه فاکتور در این طرح حذف شده است، تأکید کرد: در این طرح زمانی که مشتری خرید می کند پول به حساب گروه صنعتی انتخاب می رود و اطلاعات کالاها در سیستم کنترل می شود، لذا جایی برای سوء استفاده و گران فروشی باقی نمی ماند.

انتهای پیام/ 63042 / 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار