مدیر جذب و ساماندهی معاونت فرهنگی بعثه رهبری خبر داد

ثبت‌نامه بیش از ۳هزار نفر در آزمون بهسازی مداحان

حجت‌الاسلام علی پروانه مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: برای نخستین بار آزمون طرح به سازی مداحان از سوی بعثه مقام معظم رهبری در ۱۷ حوزه امتحانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۳۵۸۰
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام علی پروانه مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری گفت: برای نخستین بار آزمون طرح به سازی مداحان از سوی بعثه مقام معظم رهبری در 17 حوزه امتحانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این طرح 4762 نفر فراخوان شدند و از این تعداد 3 هزار و 310 نفر موفق به ثبت نام و 3 هزار و 309 نفر مدارک آن‌ها تایید شد، اظهار داشت: بیش از سه هزار مداح روز جمعه 8 خرداد ماه در 17 حوزه امتحانی در سراسر کشور با حضور ناظرانی از بعثه مقام معظم رهبری به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام پروانه، افزود: در این امتحان 100 سئوال انتخاب شده بود که مداحان محترم در مدت 100 دقیقه به این سئوالات پاسخ گفتند در ضمن به ازای هر 4 جواب غلط یک امتیاز منفی برای شرکت کنندگان در زمان تصحیح اوراق لحاظ خواهد شد.

وی یادآور شد: در این آزمون بیش از 87 درصد از متقاضیان شرکت داشتند که نشان می‌دهد حضور مداحان در این آزمون بسیار چشمگیر بوده است.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: نتایج این آزمون بیست روز آینده از طریق سایت معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به نشانیazmoon.hajj.ir اعلام خواهد شد.

بیشترین آمار شرکت کنند به ترتیب استان تهران با 1016 نفر، اصفهان 314، کرمان 230، قم 174 و مازندران 134 به خود اختصاص دادند و براساس درصد شرکت‌کنندگان آذربایجان شرقی 93 درصد، گلستان 92 درصد، اصفهان 92 و اردبیل 90 درصد را به ثبت رساندند.

حجت‌الاسلام پروانه با بیان اینکه منابع آزمون در پنج بخش احکام عمومی، عقاید، تاریخ و سیره معصومین، مقتل شناسی و آداب مداحی پیش بینی شده بود، افزود: کسانی که در آزمون کتبی پذیرفته شوند می‌توانند در آزمون شفاهی شرکت کنند. پس از آن، پذیرفته شدگان آزمون شفاهی باید یک لوح فشرده از آخرین مجالس خود را برای ارزیابی تحویل بعثه رهبری دهند.

وی گفت: نمره قبولی در هر بخش این است که مداح محترم باید حداقل 60 درصد امتیاز آن بخش را کسب کند. نمره قبولی نهایی بر اساس معدل این سه بخش و کسب حداقل 70درصد نمره نهایی است.

حجت‌الاسلام پروانه با بیان اینکه تمامی مراحل نام نویسی به صورت اینترنتی انجام گرفت، اظهار داشت: در این طرح تنها کسانی می‌توانستند نام نویسی کنند که حداقل از مدرک دیپلم برخوردار باشند و 5 سال سابقه مداحی در عتبات را داشته باشند. همچنین محدویت سنی در این طرح وجود داشت که متولدین 1327 نمی‌توانستند جزء این طرح باشند.

وی ادامه داد: تنها برای کسانی که10سفر سابقه اعزام به عتبات داشتند و یا از خانواده شهدا و جانباز بودند و مدرک آن‌ها سیکل بود، اجازه نام نویسی را دادیم و گرنه ما بقی حداقل مدرکشان دیپلم است.

ارسال نظرات