معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش:

ترویج اندیشه‌های امام خمینی (ره) از وظایف ترسیم شده در آموزش‌وپرورش است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ترویج آرمان‌ها و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) از وظایف آموزش و پرورش است و این وزارتخانه این کار را در سطوح مختلف برای خود ترسیم کرده است
کد خبر: ۸۵۲۳۶۰۶
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، حمیدرضا کفاش در مراسم تجدید میثاق فرهنگیان با آرمان‌های والای امام خمینی (ره) که در حسینیه جماران برگزار شد، اظهار داشت: جمع حاضر اعضای کمیته فرهنگیان ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره)، آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران، تشکل‌های دانش‌آموزی اعم از سازمان دانش آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، کارکنان حوزه ستادی و دانشگاه فرهنگیان هستند که برای تجدید پیمان با امام خمینی (ره) حضور یافته‌اند.

وی افزود: به تعبیرمقام معظم رهبری « انقلاب اسلامی در هیچ کجای دنیا بی نام امام خمینی (ره) شناخته شده نیست». وزارت آموزش و پرورش نیز در این دوره تشخیص داده تا اندیشه‌های والای حضرت امام را بین نسل آینده کشور ترویج دهد و کمتر کتاب درسی است که در آن به اندیشه‌ها، سخنان و رهنمودهای امام خمینی (ره ) اشاره نشده باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در حوزه‌های تخصصی، علوم انسانی، نهضت و اندیشه‌های امام خمینی (ره) در پایه‌ها و دوره‌های مختلف مطالبی ذکر شده است. در مدارس و مراکز پژوهشی و فرهنگی، خاطرات، تصاویر و زندگینامه حضرت امام خمینی(ره) وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه پرورشی نیز سیره امام خمینی(ره)، تشریح زندگی ایشان از دوران کودکی تا رهبری و پس از ارتحال در مناسبت‌های گوناگون به جهت فرهنگ سازی در آموزش و پرورش تشریح ذکر می‌شود.

کفاش افزود: مجلات رشد با بیش از 30 میلیون تیراژ در سال و سایر مجلات در آموزش و پرورش گزیده‌ای از سیره امام خمینی (ره) را برای نوآموزان، دانش آموزان و دانشجو معلمان ذکر می‌کنند و وصیت نامه امام و سیره ایشان در دانشگاه فرهنگیان تدریس می شود؛ البته در دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان نیز این فرهنگ‌سازی و تشریح رهنمودها وجود دارد.

وی گفت: همچنین انتشارات چهارگانه آموزش و پرورش اعم از انتشارات مدرسه، تربیت، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پیوند و انجمن اولیا و مربیان با موسسه نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) ارتباط خوبی داشته‌اند.

به گفته کفاش برگزاری مسابقات در مدارس نیز در یک برنامه مستمر برای دانش آموزان در نظر گرفته شده و اجرایی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: به تازگی نیز زندگینامه بانوی انقلاب بانو خدیجه ثقفی همسر امام خمینی (ره) برای الگو قرار دادن ایشان برای دانش آموزان دختر و کارکنان زن آموزش و پرورش که همیشه همراه امام (ره)بود، صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در اردوهای دانش آموزی در تهران نیز بازدید از مرقد مطهر امام خمینی (ره) و حضور در جماران پیش بینی شده که همه اینها توفیقات آموزش و پرورش است؛ زیرا شخصیت امام خمینی (ره) مترادف با آرمان های انقلاب اسلامی است و امروز بیش از پیش به ترویج اندیشه های حضرت امام به نسل جدید محتاج تریم.

کفاش ادامه داد: امام خمینی(ره) با نهضت خود زمینه انقلاب امام عصر (عج) را فراهم کرد و امیدواریم بتوانیم در این مسیر توفیقاتی داشته باشیم.

ارسال نظرات