کشتی امداد سازمان ملل نتوانست وارد بندر عدن شود

برنامه جهانی غذای سازمان ملل روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که خطرات امنیتی ناشی از ادامه درگیری ها د ریمن مانع پهلوگرفتن کشتی هلندی 'ام وی امستردام ' دربندر عدن شده
کد خبر: ۸۵۲۴۰۸۹
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، برنامه جهانی غذای سازمان ملل اطلاع داد که یک کشتی حامل کمک های اولیه برای مردم یمن که به دلیل ادامه درگیریها وخطرات های امنیتی قادر به پهلوگرفتن در بندر عدن نبود روز یکشنه ناگزیر به تغییر مسیر و رفتن به بندر حدیده دراین کشورشده است.

 برنامه جهانی غذای سازمان ملل روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که خطرات امنیتی ناشی از ادامه درگیری ها د ریمن مانع پهلوگرفتن کشتی هلندی 'ام وی امستردام ' دربندر عدن شده و کشتی مذکور ناگزیر به تغییر مسیر و رفتن به سوی بندر حدیده شده است.

به گفته مسئولین سازمان ملل این محموله که با 5 هزار و 700 تن محموله کمک های اولیه از جیبوتی عازم یمن بود قادر به تامین نیاز های یک ماه نزدیک به 60 هزار نفر از آوارگان یمنی خواهد بود.

طاهر نورمسئول هماهنگی کمک های اضطراری سازمان ملل در یمن با اشاره به این که شرایط نا امن موجود در یمن منابع غذایی در دسترس مردم این کشور را به حد اقل ممکن کاهش داده و بسیاری از مردم این کشور حتی در صورت داشتن پول کافی برای تامین غذای روزمره خود وخانواده های خود از دسترسی به این مواد محروم مانده اند، شرایط زندگی میلیون ها نفر از مردم یمن را بحرانی و وهشدار دهنده توصیف کرد.

دراطلاعیه امروز برنامه جهانی غذای سازمان ملل گفته شده است کشتی دیگری با 7 هزار تن محموله های غذایی درروز یکشنبه در بندر حدیده لنگر انداخته است که قادر خواهد بود مایحتاج 70 هزار نفر دیگر از آوارگان و آسیب دیدگان یمنی را برای مدت یک ماه آینده تامین کند.

طبق آمار های سازمان ملل نزدیک به 10 میلیون نفر از مردم کشور یمن که فقیر ترین کشور منطقه خاور میانه شناخته شده و پیش از آغاز بحران جاری نیز با کمبود های غذایی سنگینی روبرو بود از دسترسی به مواد غذای کافی محروم مانده اند.

ارسال نظرات