خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشگر ۸ نجف اشرف:

فرهنگ عاشورایی ملت ایران اجازه گستاخی را به استکبار نمی‌دهد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشگر ۸ نجف اشرف با اشاره به اینکه ولایت‌مداری شاخصه اصلی حضرت ابوالفضل العباس(ع) بوده، گفت: بصیرت سرچشمه این ولایت‌مداری است و کسی که در مکتب امام حسین(ع) تربیت شده، ذلت را نمی‌پذیرد.
کد خبر: ۸۵۲۵۰۷۱
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵

به گزارشخبرگزاری بسیج از اصفهان و به نقل از روابط عمومی عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوائی مرکزی شهید نصر اصفهانی، حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور در جلسه آگاه‌سازی سیاسی در منطقه پدافند هوائی مرکزی شهید اصفهانی اظهار کرد: حضرت اباعبدالله حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و حضرت سجاد(ع) دارای فضائل اخلاقی بسیاری بودند.

وی افزود: شاخصه اصلی امام حسین(ع) ایثار و فداکاری بوده و خمیر‌مایه این ایثار و فداکاری، شهامت و شجاعت حضرت سید الشهداء(ع) بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشگر ۸ نجف اشرف با بیان اینکه بیشترین نیاز جامعه امروز داشتن روحیه شجاعت بوده به مسائل سیاسی روز و در رأس آن مذاکرات هسته‌ای اشاره و بیان کرد: اگر طرف آمریکائی با وقاحت و گستاخی می‌گوید که همه گزینه‌ها روی میز است، با تأسی از امام حسین(ع) و با درس شجاعت و شهامتی که از او آموخته‌ایم، می‌توانیم جلوی دشمنان بایستیم و اجازه چنین گستاخی را به آن‌ها ندهیم.

وی در این باره تصریح کرد: کسی که در مکتب امام حسین(ع) تربیت شده، ذلت را نمی‌پذیرد و به طور قطع مردم ما پذیرای چنین ذلتی نیستند.

حجت‌الاسلام طالب‌پور در این رابطه به عملیات غرور‌آفرین بیت‌المقدس اشاره کرد و گفت: اگر امروز از دفاع مقدس با افتخار تجلیل می‌کنیم به این علت بوده که رزمندگان اسلام در سخت‌ترین شرایط تا آخرین لحظه استقامت کرده و کمترین ذلتی را از دشمن نپذیرفتند.

وی شاخصه اصلی حضرت ابوالفضل العباس(ع) را ولایتمداری دانست و خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) در همه عمر با عبارت "سیدی و مولای" امام حسین(ع) را صدا می‌زدند و تا آخرین لحظه مطیع و فرمان‌بردار مولای خود بودند.

نماینده ولی فقیه در لشگر 8 نجف اشرف اظهار کرد: سرچشمه این ولایتمداری، بصیرت بوده و در وصف حضرت عباس(ع) در جملات حضرت سجاد(ع) آمده «کان عمنا العباس نافذ البصیره و سلب الایمان».

وی افزود: در این روایت بصیرت حضرت عباس(ع) بر ایمان او مقدم شده، که نشان‌دهنده این بوده که بصیرت و ایمان لازم و ملزوم یکدیگر هستند و وجود هر 2 برای انسان ضروری بوده، و این شاخصه حضرت نیز باید برای جامعه امروز ما و به ویژ‌ه در شرایط سیاسی حاضر، الگو باشد.

حجت‌الاسلام طالب‌پور شاخصه اصلی حضرت زین‌العابدین(ع) را تحمل سخت‌ترین شرایط برای رسیدن به یک هدف مقدس دانست و بیان کرد: حضرت سجاد(ع) برای اینکه دستاورد‌های حرکت عظیم کربلا حفظ شود، سختی‌ها و اسارت‌ها را تحمل کرده و در طول عمر خود به تبیین حرکت عظیم عاشورا پرداخت.

تمام ادعیه صحیفه سجادیه دارای روح معنوی و عرفانی است

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوائی مرکزی شهید نصر اصفهانی در محفل انس با قرآن با اشاره به روایاتی درباره شخصیت بزرگ حضرت سید‌الساجدین‌(ع) بر خواندن کتاب صحیفه سجادیه تأکید کرد و اظهار کرد: صحیفه سجادیه که نام دیگر آن زبور آل‌محمد‌(ص) بوده، مشتمل بر ادعیه عبادی، توحیدی، اجتماعی، سیاسی و اعتقادی بوده و کتابی است که تمام ادعیه آن دارای روح معنوی و عرفانی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن پرورش افزود: صحیفه سجادیه، بعد از قرآن کریم و کتاب مقدس نهج‌البلاغه حاوی والاترین معارف الهی بوده و به حق اخت القرآن و انجیل اهل‌بیت(ع) و زبور آل‌محمد لقب یافته است.

وی بیان کرد: امام سجاد(ع) بعد از حادثه خونین کربلا که همه راه‌ها را برای بیان حقایق مسدود یافت، با زبان دعا به ارشاد بشر پرداخته و تا ابد به جوامع انسانی رهنمودهای ارزنده ارائه میدهد، رهنمودهائی که اندیشمندان سترگ و دانشمندان بزرگ را حیران ساخته است.

انتهای پیام /


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار