یکی از پزشکان اعزامی به یمن:

وزارت خارجه در قضیه یمن به فعالیت حداقلی اکتفا کرده است

یکی از پزشکان اعزامی با کشتی نجات به یمن با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در خنثی کردن تبلیغات عربستان گفت: عربستان با جنایت به یمن قصد دارد جنگ میان مسلمانان و ایران را نمایش بدهد.
کد خبر: ۸۵۲۵۸۷۴
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر سلیمان حیدری درباره سکوت جامعه جهانی در مقابل جنایات عربستان در یمن گفت: استکبار جهانی با حرکتی که اسلامی و انسانی باشد مخالف است اما در این‌باره حرکت انصارالله در یمن یک حرکت اسلامی اصیل و خودجوش است به همین دلیل استکبار جهانی با آن مخالفت دارد.

وی با اشاره به این‌که عربستان با تبلیغات تلاش کرده جنگ با یمن را جنگ مذهبی میان شیعه و سنی در میان مسلمانان و ایران نشان دهد، ابراز کرد: تبلیغات وسیع در این‌باره باعث شده حمایت‌های جامعه جهانی از مردم مظلوم یمن کم شود.

این جراح قفسه صدری سینه با بیان این‌که اتفاقات اخیر در یمن وظیفه تیم پزشکی و رسانه‌ها را سنگین‌تر می‌کند تا برای روشنگری تلاش کنند، تاکید کرد: حرکت کشتی نجات به یمن بیشتر برای رسانه‌ای تر شدن موضوع بود تا از بار سنگین روانی موجود کاسته شود.

حیدری درباره نقش سیاستمداران کشور برای کمک به مردم یمن گفت: اکثر کسانی که در کشتی نجات به یمن حضور داشتند معتقد بودند که مسئولان سیاسی ما بیش از این می‌توانند فعال باشند درصورتی که عملکرد وزارت خارجه ما در حد سخنگوی این وزارت‌خانه که برخی حرکات را محکوم کند محدود شده و به نظر می‌رسد که به عملکرد حداقلی کفایت شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این باره جامعه مسلمان ما انتظار اقدامات بیشتری را از مسئولان دارند تا مردان سیاسی مطالبه بیشتری از جامعه جهانی داشته باشند اگرچه با درگیری ذهنی که مسئولان ما در مذاکرات هسته‌ای دارند شاید کمتر بتوانند به این موضوع بپردازند اما حداقل می‌توانند در ارسال کمک‌هایی مانند کشتی نجات حمایت بیشتری انجام دهند.

دکتر سلیمان حیدری یکی از پزشکان اعزام شده با کشتی حمایت ایران به یمن است.
ارسال نظرات