یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی:

تاثیر بیمارستان‌های صحرایی در مبارزه با تجارت در سلامت/ راهکار آموزشی

یک کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: با گذراندن یک واحد درسی اجباری در بیمارستان‌های صحرایی می‌توان روحیه بسیجی و جهادی را در دانشجویان پزشکی برای مبارزه با تجارت در سلامت ترویج داد.
کد خبر: ۸۵۲۵۹۴۳
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، ناهید دیناروند درباره نقش بسیج جامعه پزشکی در حوزه سلامت و اشتغال زایی زنان گفت: فعالیت بسیج جامعه پزشکی همیشه به شکل تیمی است و یکی از اقشار در این تیم خدمات‌رسانی زنان هستند به این دلیل که 60 درصد سلامت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند یعنی 60 درصد از کسانی که با بسیج جامعه پزشکی همکاری دارند زنان هستند.

ویزیت رایگان زنان در مناطق محروم کشور

وی درباره ارایه خدمات انجام شده به همت بسیج جامعه پزشکی ابرازداشت: ویزیت رایگان در مناطق محروم از جمله کارهای انجام شده است؛ با توجه به این‌که اکثریت مناطق محروم را زنان خانه‌دار تشکیل می‌دهند که منبع درآمد خاصی ندارند ویزیت رایگان در درمان آنان موثر است.

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی افزود: همچنین از لحاظ فرهنگی نیز بسیج جامعه پزشکی توانسته است موضوع تعالی کشور که مقام معظم رهبری بیان کرده‌اند را به شکل مفیدی در این مناطق پیگیری کند.

باید به دنبال ترویج اخلاق پزشکی از راه آموزش باشیم

دیناروند در مورد نقش بسیج جامعه پزشکی در ترویج اخلاق پزشکی در میان دانشجویان این رشته تصریح کرد: باید آموزش‌های لازم به دانشجویان داده شود به این دلیل که با آموزش تغییر رفتار ایجاد می‌شود، نکته دیگر فرهنگ‌سازی است یعنی وقتی روحیه بسیجی را در میان مردم فرهنگ سازی کردیم مطمئنا مسئله از ریشه حل شده است در این حالت دانشجویان از پایه به شکلی بار می‌آیند که رفتار آنان تجارت محور نیست.

دانشجویان پزشکی یک واحد درسی را در بیمارستان‌های صحرایی بگذرانند

این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی درباره انگیزه دانشجویان پزشکی برای انتخاب رشته‌های پردرآمد و نقش بسیج جامعه پزشکی برای بهره‌مندی از دانشجویان تاکید کرد: پیشنهادی که می‌توان ارایه داد این است که از دانشجویان در بیمارستان‌های صحرایی کمک بگیریم برای مثال دانشجویان موظف باشند که یک واحد کارآموزی و یا کارورزی را به صورت اجباری در بیمارستان‌های صحرایی بگذرانند تا به این باور برسند که پزشکی فقط یک حرفه پولساز نیست بلکه در ابتدا خدمت، ایثار و جان دادن است و این‌که پزشک باید همیشه آماده برای خدمت باشد.

دیناروند خاطرنشان کرد: دانشجویان باید در کنار پزشکان بسیجی که بدون هیچ چشم داشتی از زمان جنگ تاکنون در مناطق محروم فعالیت کرده‌اند، با آموزش چهره به چهره کار را یاد بگیرند زیرا وقتی روحیه فرد، بسیجی باشد دیگر تجارت و پول مفهومی ندارد و در این حالت معنویات تجلی پیدا می‌کند.

راهکار آموزشی

وی درباره راهکار اجرایی کردن کارآموزی دانشجویان پزشکی در مناطق محروم گفت: بسیج جامعه پزشکی از طریق شورای مرکزی که تعیین کننده استراتژی است این موضوع را سیاست‌گذاری و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ کند سپس دانشگاه‌ها این طرح را به صورت آیین نامه اجرایی کنند.
ارسال نظرات