فرماندار خلخال;

آمیختگی آثار طبیعی و تاریخی در جذب گردشگران در خلخال بی‌نظیر است

آمیختگی زیبایی‌های طبیعی و خدادادی با آثار و ابنیه‌های تاریخی و دیدنی در خلخال سبب شده است تا این شهرستان به مقصد اصلی گردشگران تبدیل شود.
کد خبر: ۸۵۲۶۰۳۸
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی نظری شیخ احمد، فرماندار خلخالطبیعت زیبایی که خداوند متعال به خلخال بخشیده است تا همه از زیبایی‌های آن استفاده کنند در نوع خود بی‌نظیر است؛ به طوری که مناطق زیبایی همچون فینارود در اتصال این شهرستان به جنگل بکر و طبیعی و منطقه خوش آب و هوای اندبیل در دامنه‌های جنگلی زیبا و فرح‌انگیز سبب شده است تا همه بتوانند از این طبیعت بکر و بی‌نظیر برای تلطیف روح و جسم خود استفاده کنند.

وی به راه‌اندازی اقامتگاه‌های موقت در مناطق نمونه گردشگری به ویژه اندبیل و ازناو اشاره کرد و افزود: طرح تله‌کابین در این منطقه در حال اجرا است و توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در ازناو خلخال که دارای چشمه زیبا و با آب گوارا است امکان بهره‌گیری از زیبایی‌های طبیعی وجود دارد.

فرماندار خلخال به تنوع سرمایه‌گذاری‌ها در این مجموعه‌ها به ویژه ساخت هتل، رستوران و مراکز اقامتی و پذیرایی اشاره کرد و یادآور شد: جاده اسالم به خلخال که از زیباترین جاذبه‌های خدادادی بوده دارای بهترین شرایط و موقعیت در بهره‌گیری از مواهب خدادادی است و قطعاً همه می‌توانیم از این تنوع و زیبایی بهره بگیریم.

نظری وجود روستاهای هدف گردشگری کزج ‌و نمهیل را با بافت فرسوده و با ارزش تاریخی و سنتی یادآور شد و تصریح کرد: در کنار این روستاهای هدف گردشگری که در سال‌های اخیر مورد مرمت قرار گرفته است حمام تاریخی خلخال و آبشار زیبا در این شهر به همراه قلعه خشتی گیلوان از بناهای به یاد ماندنی است که قطعاً می‌تواند در جذب گردشگران و همچنین علاقمندان به تاریخ و طبیعت موثر و راهگشا باشد.

این مسئول ادامه داد: در آستانه فصل سفر و حضور گردشگران در مناطق مختلف استان اردبیل در شهرستان خلخال تمهیدات لازم را برای استقبال و پذیرایی از مسافران و گردشگران فراهم کردیم و امیدواریم با همت همه دستگاه‌ها و مشارکت مردم در استقبال گرم و همراه با گشاده‌رویی بتوانیم در این حوزه موفق عمل کنیم.

فرماندار خلخال در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ضرورت جذب سرمایه‌گذاران را در بخش گردشگری و توسعه صنعت توریسم یادآور شد و گفت: با وجود داشتن جاذبه‌های متنوع طبیعی، ‌تاریخی و مذهبی و بافت‌های با ارزش نتوانستیم به شکل مناسب از این توانمندی‌ها برای توسعه صنعت گردشگری استفاده کنیم که در این باب انتظار می‌رود با هدف‌گذاری‌های صحیح و به دور از قوانین دست و پاگیر اداری بتوانیم در جذب گردشگران موفق عمل کنیم.

ارسال نظرات