حضور 130دانشجو جهادگر در مناطق محروم شهرستان سقز

جانشین فرمانده سپاه سقز گفت: مردادماه سال جاری 130 نفر دانشجو در قالب اردوی جهادی با هدف اقدامات فرهنگی در شهرستان سقز حضور می‌یابند.
کد خبر: ۸۵۲۶۱۲۹
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حق‌رضا نادرپناه در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای حضور دانشجویان جهادگر در شهرستان سقز، اظهار داشت: دانشجویان دانشگاه تهران با هدف مرمتم، تعمیر و بازسازی مساجد، ساخت خانه عالم و وضوخانه به سقز می‌آیند.
وی افزود: برای این اقدامات، سپاه پاسداران بالغ بر 900 میلیون ریال هزینه خواهد کرد که قسمتی از آن از محل طرح زکات خواهد بود.
جانشین فرمانده سپاه سقز عنوان کرد: این افراد به عنوان جهادگران در قالب دو گروه 20 نفره هفته جاری در روستاهای بخش سرشیو حضور خواهند یافت.
وی یادآور شد: روستاهای عرب‌لنگ، سلتکلتو، میگ، سیاه نزار، شیپانجو و حسن سالاران میزبان دانشجویان جهادگر در اردوهای جهادی خواهند بود.
نادرپناه ادامه داد: در مردادماه سال جاری نیز 130 نفر دانشجو در قالب اردوی جهادی با هدف اقدامات فرهنگی در شهرستان سقز حضور می‌یابند.
معاون سپاه سقز در ادامه افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تاسیس به فرمان امام راحل امت در مناطق محروم کشور به ویژه در شهرستان سقز منشاء خیر و برکت بوده است.
وی ماموریت اصلی سپاه را پاسداری از حریم ولایت و حراست از کیان اسلامی برشمرد و اظهار داشت: سپاه در کنار ماموریت یادشده، در کارهای عمرانی و خدمتگذاری هم فعالانه وارد کار شده و خدمات زیادی را نیز انجام داده است.
اسماعیل رستم‌پور معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری سقز هم با بیان اینکه نهادهای انقلابی در سطح شهرستان همواره در راستای توسعه روستاهای کم برخوردار اقدامات مناسبی انجام داده‌اند، از این دانشجویان برای انجام این امور تقدیر کرد.
وی با بیان اینکه، اردوهای جهادی به عنوان بخشی از الگوی سبک زندگی اسلامی می‌توانند مطرح باشند، برگزاری اردوهای جهادی را مهم دانست و گفت: یکی از اقداماتی که توسط بسیج سازندگی انجام می‌شود برگزاری اردوهای جهادی است که برای توسعه عمرانی و آبادانی در مناطق محروم کشور صورت می‌گیرد.
ارسال نظرات