مداح اهلبیت:

ارزش مداحی در اخلاص است

گردهمایی مداحان، روسای هیئات مذهبی و شعرای آئینی استان چهارمحال و بختیاری با حضور مهدی سماواتی، برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۶۵۰۰
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ مداح و ذاکر اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در جمع مداحان، روسای هیئات مذهبی و شعرای آئینی استان در شهرکرد، اظهار داشت: کار مداحی یک حقیقتی دارد که آن حقیقت را ما باید دریابیم.

مهدی سماواتی، افزود: اگر این حقیقت را نشناسیم، ملزومات بعدی به مشکل برمی خورد و سرعت تأثیرگذاری مداحی کم شده و مسیر به انحراف کشیده خواهد شد.

وی، ادامه داد: موضوع مداحی، ارزش مشخصی دارد؛ آنقدر که امام صادق علیه السلام روضه خوان مداح دعوت می فرمود و وقتی باخبر می شدند که مداح دارد می آید، ایشان به استقبال روضه خوان می رفته اند و وقتی روضه مداح تمام می شده، آن حضرت مداح را بدرقه می فرمودند.

مداح اهلبیت، تصریح کرد: مداحان و ذاکران اهلبیت باید خود را در مقابل خدا بدانند، همانطوری که امام حسین علیه السلام هیچ منظوری نداشت و فقط می خواست که خدا مطرح شود و دین خدا مطرح شود و دین جدش حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم برپا بماند، پرچم اسلام بالابماند و بعد هم فرمود که هرچه دارم در این راه می دهم، و از هیچ چیزی دریغ نکرد.

سماواتی خطاب به مداحان، گفت: می دانید که به شدت نیاز دارد اخلاص داشته باشید و کسی که می خواهد همان مسیر امام حسین علیه السلام را برود، تا اخلاق به معنای واقعی نداشته باشد، اصلاً آن مداحی حقیقی تحقق پیدا نمی کند.

وی، افزود: اگر اخلاص نباشد، هرکسی مداح خودش می شود و یک سری هدف هایی را برای خود ترسیم می کند و به دنبال آن می رود و دغدغه ای در راستای ارزش های دینی نخواهد داشت.

این مداح پیشکسوت، در پایان توصیه کرد: مجالس خانگی راه بیندازید، مجالس مناجات راه بیندازید، مجالس دعا راه بیندازید و برنامه ریزی کنید در مساجد محل، خانه خودتان، دعاها را برای خدا بخوانید و با اخلاص بخوانید تا مخاطبش خدا باشد تا فقط خدا را ببنیم.

گفتنی است: امضای طومار گزاره برگ ملی هسته ای و دفاع از خطوط قرمز نظام و دفاع از تیم مذاکره کننده ، پایان بخش این نشست بود.

ارسال نظرات