حجت الاسلام صفري;

زکات؛ یک امتحان و آزمایش الهی براي اغنيا است

امام جمعه گرمی گفت: خداوند امسال توفيق و بركات خود را به كشاورزان عنايت كرده آنها هم سهم فقرا را فراموش نكنند.
کد خبر: ۸۵۲۶۹۱۰
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی،حجت الاسلام یدالله صفری در خطبه های نماز جمعه این هفته گرمی پس از دعوت عموم به تقوا اظهار کرد:انسان بايد اهداف اصلي آفرينش را با مشغول شدن به كارهاي روزمره زندگي فراموش نكند.

وي افزود: كساني كه شبهاشان با بى خوابى، و روزهايشان با تحمل سختي و تلاش سپرى مي شود واز دست رنج خود روزي مي خورند كساني هستند كه آسايش آخرت را با رنج دنيا به دست آوردند و جز دوستان خدا بحساب مي آيند.

حجت الاسلام صفری با بيان اينكه دین اسلام برای رفع فقر و محرومیت که منشأ بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی است، راهکارهایی را در دستور کار مسلمانان قرار داده است اظهار كرد: پرداخت زكات از جمله راهکارهای اقتصادی اسلام برای زدودن فقر از منظر جامعه است که امتحاني براي اغنيا نيز بحساب مي آيد.

وي افزود: خداوند امسال توفيق و بركات خود را به كشاورزان عنايت كرده آنها هم سهم فقرا را فراموش نكنند.

صفري بابيان اينكه در آستانه ماه مبارك رمضان قرار گرفتيم در مورد پاكيزه نگه داشتن مساجد گفت: اگر كسي مسجدي را جارو و تميز نگه دارد خداوند براي او پاداش آزاد ساختن بنده اي را منظور مي دارد و هر كس از آن هر غبار و آلودگي حتي آنقدر كم كه ممكن است در چشم رود خارج كند؛ خداوند براي او دوچندان از رحمت خود را مي نويسد.

وي گفت: در طول ماه مبارك رمضان از روحاني در مساجد استفاده شود و روحاني هم سعي كنند با مطالعه به منبر بروند.

حجت الاسلام صفري از هیئت امنا و خادمین مساجد خواست با رعايت برخي موارد اسباب آزار و اذيت ديگران را با دادن صداي بلندگو به بيرون در زمان نامناسب ايجاد نكنند.

ارسال نظرات