سوره مهر الکترونیک به منظور دسترسی آسان فارسی‌زبانان به کتاب‌های منتشر شده از سوی این انتشارات اقدام به عرضه تعدادی از کتاب‌های خود در سایت آمازون کرده است.
کد خبر: ۸۵۲۶۹۳۳
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سوره مهر الکترونیک چندی است که به منظور گسترش فعالیت‌های خود اقدام به انتشار تعدادی از عناوین پرمخاطب در فضای مجازی کرده که از جمله این موارد عرضه نسخه فارسی تعدادی از این عناوین در سایت آمازون به منظور دسترسی آسان فارسی‌زبانان به این آثار است. از جمله آثاری که اخیراً توسط این بخش عرضه شده، می‌توان به کتاب «جای پای جلال» اثر مهدی قزلی اشاره کرد.

کتاب «جای پای جلال» حاصل تک‌نگاری‌های قزلی از سفرش به شهرهایی از ایران است که جلال آل‌احمد به آنجاها سفر کرده و شرحی از واقعیت‌های مردم‌شناختی و اجتماعی آن را در قالب کتاب‌های مختلف خود به رشته تحریر درآورده است.

نگارنده در این سفرنامه‌ها سعی کرده تا از نگاه یک نویسنده و فعال فرهنگی سال‌ها پس از سفرهای آل‌احمد به این مناطق، تغییر سیمای جغرافیایی و مردمان هر یک از این شهرها و نیز میزان آشنایی و ارتباط آنها با آل‌احمد را به تصویر بکشد.

پشت جلد این کتاب آمده است:

«فکر می‌کردم که چرا این کار را قبول کردم. جلال پنجاه، شصت سال پیش چنین کاری کرده بود. آن موقع بخش‌های وسیعی از کشور ما دست نخورده باقی مانده بود. ضریب نفوذ رادیو و تلویزیون و مطبوعات آن قدر کم بود که آدم‌های هر شهر و دیار با آدم های شهر کناری تفاوت‌های مخصوص به خودشان را داشتند و البته هویت خودشان را. حال به مدد رسانه‌های فراگیر، آدم‌ها یکسان‌سازی شده‌اند. وانگهی، این نیم‌قرن فاصله به اندازه ده تاریخ تمدن پیشرفت تکنولوژیک در دل خودش داشته است. از همه مهمتر اینکه، در این کشور اتفاقی مهم چون انقلاب اسلامی رخ داده است. جلال در اوج قدرت پهلوی دوم در کشور می‌چرخید و من در زمان اقتدار جمهوری اسلامی. این تفاوت‌ها فکرم را مشغول خودش کرده بود. با همین فکرها قم را رد کردیم و سپس کاشان، اردستان و در تاریکی نائین، اردکان، میبد و شهرهای دیگر مسیر را.»

علاقه‌مندان برای دریافت این اثر می‌توانند به این نشانی مراجعه کنند.

ارسال نظرات