یادواره شهدای روستای خراجی برگزار شد

با حضور یادگاران دفاع مقدس، یادواره 19شهید روستای خراجی از توابع شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۲۷۹۵۶
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار شاهوردی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در این مراسم معنوی، گفت: امروز همه ما مدیون فداکاری شهدا هستیم.

وی، با گرامیداشت حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس، به بیان خاطراتی از دوران ایثار و فداکاری پرداخت و ایستادگی رزمندگان مقاومت در جبهه های سوریه و عراق را الگوگرفته از شهدای انقلاب اسلامی دانست.

وی، با ذکر خاطراتی از خانواده شهدای مقاومت در سوریه و عراق تاسی این خانواده ها را به راه و روش خانواده شهدای ایران اسلامی ستود و این روش را بهترین الگوی ایران اسلامی برای خط مقاومت عنوان و از آن بعنوان یک پیروزی بزرگ در این عرصه یاد کرد.

سردار حاج محمد کیانی از فرماندهان تیپ قهرمان 44 قمربنی هاشم علیه السلام در هشت سال جنگ تحمیلی نیز در این مراسم، از ایثار و فداکاری بی نظیر شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت و افزود: مهمترين خصلت شهدا و رزمندگان اسلام، از خودگذشتگي، ايثار و فداکاری و ولایتمداری بود.

وی، افزود: شهدا و رزمندگان در ايثار و فداکاری و جانفشانی بی نظیر بودند و رمز پیروزی شان هم این بود که به دنبال پُست، مقام و مسئوليت نبودند و در عين حال در جايگاهی که قرار مي گرفتند از دل و جان برای رسيدن به هدف مايه مي گذاشتند و در آخر هم به مقام عظیم شهادت نایل آمدند.

کیانی، اضافه کرد: شهدا ابتدا از مال خود گذشتند تا بتوانند از جان خويش بگذرند. در بسياري مواقع مشاهده می شد لوازم و وسايل اضافی خويش را همراه خود به جبهه مي آوردند تا ديگران هم استفاده کنند.

وی افزود: چه بسا بارها اتفاق می افتاد که ايثار و فداکاری باعث می شد رزمندگان برای شرکت در عمليات و زدن به خط دشمن از هم پيشيی می گرفتند و داوطلبانه عازم خط مقدم می شدند.

این فرمانده دفاع مقدس از روحانی شهید شیخ مصطفی میری هم که در گردان رزم، امام جماعت بود و هم نقش یک تبلیغاتی را داشت و هم یک مخابراتی و بی سیم چی گردان بود یاد کرد و خاطراتی را از ایثار و رزم او بیان نمود.

قرائت دعای کمیل در جوار قبور مطهر شهدای این روستا پایان بخش این مراسم معنوی بود.

به گزارش بسیج، روستای خراجی در دوران دفاع مقدس 19 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

ارسال نظرات