خشکسالی گریبانگیر دره رود اصلاندوز شد

رودخانه دره رود اصلاندوز اینک با بی آبی و خشکی درگیر بوده که انسان با نگاه به وضعیت آن تاسف می خورد.
کد خبر: ۸۵۲۷۹۶۹
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، هرساله در چنین روزهایی و در فصل گرم سال شاهد خشک شدن رودخانه دره رود هستیم که این وضعیت بی آبی رودخانه امسال نیز طبق سالهای گذشته کماکان ادامه دارد.

تصاویری از پدیده تاسف بار و غم انگیز رودخانه را منتشر کردیم که شاید مسئولین گرانقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با مشاهده این تصاویر عمق فاجعه و از دست رفتن زحمات چندین ساله کشاورزان سختکوش دیارمان را دریابند.

رودخانه دره رود که در روزهای پاییز و زمستان و اوایل بهار از پرآبی دچار طغیان شده و باعث هدر رفت و ریزش آن به رودخانه ارس می شود اما متاسفانه امروز جزء سنگ و خاک چیزی بنام آب دیده نمی شود.

چنانچه در گزارشهای قبلی هم به این نکته ها اشاره کردیم در این گزارش نیز بر رفع و خروج از وضعیت خشکسالی دره رود تاکید می کنیم.

مردم و کشاورزان روستاهای مسیر دره رود از خشکسالی رودخانه دره رود خسارات جبران ناپذیری را متحمل می شوند و به طریقی آبیاری محصولات خود را از طریق چاه آب تامین می کنند.

حجت الاسلام برومند نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس پیش از این بر حل مشکل رودخانه دره رود با احداث سد دیکداش خبر داده بود اما هنوز خبری از آن نیست و باید مثل همیشه منتظر ماند اما تاکی خدا می داند..

امیدواریم مسئولان و بخصوص استاندار اردبیل و نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی چاره ای برای رفع خشکسالی رودخانه در راستای تامین آب کشاورزان و باغداران منطقه در فصول گرم سال فکر جدی کرده تا بیش از این قشر زحمتکش جامعه دچار خسارات متعددی نشوند.

جاری شدن آب دره رود یعنی جریان خون در بدنه تولید کشاورزی است و جاری شدن آب در دره رود خوشحالی را در بین کشاورزان روستاهای شرق و غرب این رودخانه ایجاد خواهد کرد.

تمام نیاز انسان از آب است.اگر درست بیندیشیم متوجه می شویم که آب لازمه زندگی است و باید همه مسئولان دست به دست هم دهند تا این مشکلات حل شود.زیرا چرخه تولیدات کشاورزی روستاها از طریق آب است که بخشی از تولیدات اقتصادی کشورمان را کشاورزان روستاها تامین می کنند.

ارسال نظرات