خبرهای داغ:
حجت الاسلام دشتکی در همایش طلایه‌داران تبلیغ تأکید کرد

ضرورت تحلیل و تبیین اندیشه‌های والای رهبری در جامعه توسط مبلغین

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با اعلام اینکه اندیشه های والای رهبری نه تنها در جهان اسلام، بلکه در کل جهان مطرح است، گفت: مبلغین باید این معروف را در جامعه و در بین جوانان تحلیل و تبیین کنند.
کد خبر: ۸۵۲۸۲۳۰
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ استان همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری مدبرانه و هوشمندانه در دنیای طوفان زده امروز، کشتی نجات بخش انقلاب اسلامی را ناخدایی می کند، اظهار داشت: دشمن همواره به عقب نشینی جبهه کفر و شکست خود به شکلی غیرمستقیم اعتراف می کند.

وی با اعلام اینکه اندیشه های والای رهبری نه تنها در جهان اسلام، بلکه در کل جهان مطرح است، افزود: مبلغین باید این معروف را در جامعه و در بین جوانان تحلیل و تبیین کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به وظایف مبلغین در راه تبلیغ اسلام، گفت: مبلغین باید با مشخص کردن روش‌ها به گونه ای هدفمند عمل کنند تا اسلام حقیقی که مروج و مبلغ آن هستند به خوبی بازگو شود.

دشتکی با بیان این مطلب که در نگاه توحیدی و اسلامی انسان ها دارای حقوق و اصولی هستند، ادامه داد: از اصول مهم در این دیدگاه، فطرت مدار بودن انسان، انتخابگر و آزاد بودن وی در انتخاب، معنویت و نیز مسئولیت پذیر بودن است.

وی افزود: اصولی که در اسلام وجود دارد موجب آن شده که جبهه باطل که براساس استکبار، استعمار و صهیونیسم است از شنیدن واژه اسلام در هراس و وحشت باشد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان مجموع اصول اسلام را یک جمله دانست و گفت: اسلام موجب بیداری، تفکر و عقلانیت بشر می شود و دشمن از این حقیقت وحشت دارد.

دشتکی با بیان اینکه تبیین اسلام ناب از ضرورت ها در جوامع بشری است، افزود: اسلام ناب، قرآن و عترت است و یکی بدون دیگری پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید براین نکته که مسائل اجتماعی روز باید بر پایه سیره و بیان معصومین (ع) باشد، گفت: مبلغین در این راه باید از امکانات روز به خوبی بهره گیرند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با افزودن این مطلب که نباید تحث تاثیر محاصره رسانه های تبلیغی دشمن قرار گرفت، بیان داشت: در موضوع تبلیغ باید مخاطب شناسی و ذائقه شناسی را مورد توجه قرار داد و با متناسب سازی محتوا، منبر دیروز را امروزی کرد.

دشتکی گفت: امروز علوم ارتباطات و تبلیغات یکی از ابزارهای بروز در جهان است و باید از این فن و ابزار نهایت بهره را برای تبلیغ دین برد.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع عملکرد شبکه ای در تبلیغ دین نیز اشاره و عنوان کرد: استفاده از دو هزار مبلغ در دو هزار مرکز همدان در ماه مبارک رمضان به طور حتم موجی در ارتباط با مسائل اجتماعی و اخلاقی ایجاد می کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان شبکه ای عمل کردن را از اولویت های تبلیغ در دین دانست و افزود: واردات ذهنی و فکری در جهان بی نظیر است و شبکه ای عمل کردن مبلغین یکی از راه های برون رفت افراد از انحرافاتی است که در دنیا با وارونه نشان دادن اسلام مطرح شده است.

دشتکی به رویکردهای امسال در بحث تبلیغات با عنوان استحکام بخشی پایه های تبلیغ اشاره و اضافه کرد: در این تبلیغ، ایجاد نشاط معنوی با احیا ارزش های معنوی و اخلاقی، ترویج سبک زندگی اسلامی با تاکید بر ضروریات قرآن و عترت، استفاده از فضای ماه رمضان در راستای تبیین جایگاه مسائل اعتقادی و توجه دادن خانواده ها به تربیت اسلامی فرزندان در اولویت قرار داده شده است.

نماینده شورای نگهبان در همدان نیز با بیان اینکه مبلغ با هر عنوانی و در مکانی که قدم برمی دارد رسالتی دارد، گفت: مبلغ باید به رسالت خود و جلب رضای خداوند عمل نماید و این اقدام با تبلیغ حقیقی دین خدا به مردم تحقق می یابد.

حجت الاسلام محمد جوادی ادامه داد: تبلیغ دین نباید سلیقه ای باشد، بلکه هرآنچه از جانب خداوند و ائمه الهی است باید بازگو شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار