مدیرکل زندانهای استان خبر داد:

بخشش محکوم به قصاص در زندان شهرکرد

مدیرکل زندانهای استان چهارمحال و بختیاری از بخشش یکی از زندانیان محکوم به قصاص نفس در پای چوبه دار خبر داد.
کد خبر: ۸۵۲۸۹۸۴
|
۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ در آستانه ماه مبارك رمضان، با تلاش و همت خيرين، ريش سفيدان محلي، مددكاران و اعضاي شوراي حل اختلاف زندان شهركرد، یکی از مددجویان محکوم به قصاص نفس پاي چوبه دار مورد عفو و بخشش اولياء دم قرار گرفت.

"سید عبدالرحمن توفیقیان"، ضمن اعلام این خبر گفت: مددجو "س. الف" كه در سال 1386 طي يك درگيري در شهرستان كيار مرتكب يك فقره قتل شده بود، پس از 8 سال حبس و طي تشريفات قانوني در حالي كه پای چوبه دار جهت اجراي حكم قصاص آماده شده بود، با تلاش و پيگيري معتمدين محلي، مسئولين زندان اعم از مددكاران و اعضاي شوراي حل اختلاف مورد عفو و بخشش قرار گرفت.

مدیرکل زندانهای استان در ادامه افزود: اولياء دم با حضور در زندان شهركرد، هدف خود را از اين امر خداپسندانه، جلب رضاي خداوند متعال اعلام و ضمن گذشتن از حق خود، طناب دار را از گردن مددجوي مذکور برداشته و وي را مورد عفو و بخشش قرار دادند.

"توفیقیان" گفت: این اقدام خداپسندانه در حالی صورت گرفت که آمار عملکرد مددکاران و مسولان زندان های استان برای کاهش جمعیت کیفری و جلب رضایت شاکیان در سال های اخیر رشد مناسبی داشته است.

وی با ابراز خرسندی از گذشت شاکیان این پرونده قتل از قصاص نفس افزود: شرکت در فعالیت ها و برنامه های خیر و خداپسندانه، جدا از اجر و ثواب اخروی، آرامش خاطر را در پی دارد.

ارسال نظرات