خبرهای داغ:
تحلیل گر مسائل سیاسی:

خطبه هاي 29 خرداد 88 رهبری، زمينه ساز حماسه 9دي بود

کد خبر: ۸۵۲۹۲۸۱
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۴

خبرگزاري بسيج: يكي از فعالان سياسي آذربايجان شرقي در آستانه سالگرد خطبه تاريخي رهبر فرزانه انقلاب در 29 خرداد سال 88، با اشاره به اين سخن رهبري كه حاضرند جان خويش را در راه انقلاب داده و در مقابل دشمنان بايستند را زمينه ساز حماسه هاي 8 و 9 دي دانست.

محمدتقی سبكدل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، افزود: روشن سازي هاي رهبري در آن روز و به تبع آن شعور و بصيرت مردم آذربايجان و ايران در 8 و 9 دي موجب شد تا دسيسه طراحي شده از سوي انگليس و امريكايي ها در به آشوب كشيدن و سرنگوني نظام مقدس اسلامي با شكست مواجه شود.

وي با فصل الخطاب خواندن خطبه هاي رهبري و با بيان اينكه خطبه ايشان در 29 خرداد سال 88 نقاط قوت زيادي داشت، اظهار كرد: رهبري در اين خطبه خطي و مشي فتنه گران را با افرادي كه زاييده انقلاب هستند جدا كرد و پس از خطبه هاي ايشان آرامش به جامعه بازگشت هرچند در برخي زمان ها عده محدودي خواستند باز حرمت شكني كنند كه با راهپيمايي هاي 8 و 9 دي، اندك اميد فتنه گران نيز به ياس تبديل شد.

سبكدل با بيان اينكه هدف فتنه گران آن روز جز شكاف در نظام و براندازي چيز ديگري نبود، يادآوري كرد: رهبري در اقدامي بي سابقه و براي روشن سازي، بازشماري برخي صندوق ها را در حضور نمايندگان فتنه گران مطرح كردند كه از طرف آن ها پذيرفته نشد چراكه مسئله تقلب در انتخابات پوششي براي ايجاد آشوب و بي نظمي در جامعه بود.

وي از خرداد ماه در تاريخ انقلاب به عنوان يكي از ماه هاي حماسه ساز ياد كرد و افزود: عزل بني صدر در 20خرداد و حوادث 14 و 15 خرداد نيز از ديگر حماسه هاي بود كه در خرداد ماه روي داده است.

دكتراي علوم سیاسی به سعه صدر رهبر فرزانه انقلاب در برخورد با فتنه گران اشاره كرد و اظهار داشت: رهبري در آن زمان بارها خواست تا فتنه گران را به راه اصلي انقلاب باز گرداند چراكه زماني در راه انقلاب زحمت كشيده بودند ولي فتنه گران به جاي استفاده از اين فرصت بر لجاجت و حرمت شكني هاي خود ادامه دادند.

و با تاكيد به اينكه تاريخ 37 ساله نظام اسلامي در اين مدت با فتنه هاي زيادي روبرو بوده از توطئه هاي قوميتي آغاز انقلاب تا فتنه 88، خاطرنشان كرد: چيزي كه موجب شده اين نظام همچنان محكم و استوار پا برجا بماند، اين است كه اين نظام و انقلاب در قلب مردم جا دارد و از سوي ملت پذيرفته شده است و تحرك عده ناچيزي نمي تواند اين حركت بزرگ مردمي را از حركت باز دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار