خبرهای داغ:
امام جمعه بوئین زهرا:

ماه رمضان بهار تعلیم و تربیت است

امام جمعه بوئین زهرا گفت: ماه رمضان بهارتعلیم و تربیت و خودسازی برای انسان‌ها است.
کد خبر: ۸۵۲۹۵۲۷
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوئین زهرا، حجت الاسلام محمد همایون زرینه  امام جمعه شهرستان در خطبه های این هفته نماز جمعه بوئین زهرا، سفارش به تقوا را از آیه 183 سوره مبارکه بقره استفاده کرد و گفت: روزه از والاترین عبادات است و همانطور که از مضمون این آیه برمی آید روزه گرفتن فقط مربوط به اسلام نیست بلکه بر امم پیشین نیز واجب بوده است.

وی اظهار داشت: حرمت ماه رمضان بنا به روایات، از همه ماهها و حتی ماه‌های حرام بالاتر است چرا قرآن در این ماه نازل شده است، شب قدر در این ماه واقع شده واز نظر اولیاء ا... این ماه، بهار تعلیم و تربیت و خودسازی است.

امام جمعه بوئین زهرا با بیان اینکه ماه رمضان ماه پرخیرو برکت و ماه نزول رحمت الهی است افزود: بسیاری از اولیاء ا... ماه رمضان را ماه شروع زندگی خود قرار می دادند و چه شایسته است که ما هم در این ماه خود را برای یک سال بیمه کنیم.

حجت الاسلام زرینه با اشاره به اینکه روزه به منزله دوری کردن از تمام محرمات است ابراز داشت: همانطور که انسان در این ماه از خوردن و آشامیدن پرهیز می کند باید از تمامی محرمات هم پرهیز کند و چشم، گوش و تمام اعضاء و جوارح انسان باید روزه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود استقبال مردم از شهدای غواص را تداعی کننده 9 دی سال 1388 دانست و خاطرنشان کرد: مردم ما نشان دادند که برای شهدا ارزش قائلند و شهدا برای آنان مقدس هستند و این از برکات شهداست که مردم را اینگونه گردهم جمع آوری می کند.

امام جمعه بوئین زهرا ابراز داشت: امروز آل سعود وحشتناک ترین جنایات را علیه مردم مظلوم یمن انجام می دهد و که بزودی شاهد از هم پاشیده شدن نظام آل سعود خواهیم بود.

حجت الاسلام زرینه در پایان با اشاره به مذاکرات هسته ای کشورمان با 5+1 تاکید کرد: تیم مذاکره کننده باید حواسش جمع باشد و مواظب زیاده خواهی های دشمن باشد و بر عزت و مصلحت خود پافشاری کند.

 


2001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار