با بهره برداری از نیروگاه بادی نیر؛

۶۶۰ کیلووات به برق تولیدی استان اردبیل افزوده شد

نیروگاه بادی ۶۶۰ کیلوواتی شهرستان نیر با حضور نماینده مردم منطقه در مجلس و استاندار اردبیل به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۸۵۲۹۵۸۲
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، بهره‌برداری از نیروگاه بادی 660 کیلوواتی شهرستان نیر که با 30 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری اجرایی و عملیاتی شده و به اتمام رسیده است با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و منصور حقیقیت‌پور، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

استاندار اردبیل در این مراسم با اشاره به هزینه‌بر بودن تولید برق در نیروگاه‌های بخار تصریح کرد: به نظر می‌رسد امکان تولید برق از حرارت زیرزمینی در شهرستان نیر وجود دارد و بنابراین مطالعات اجرای پروژه‌های ژئوترمال در این شهرستان نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا در صورت وجود این ظرفیت بتوانیم بهره‌برداری لازم را از آن داشته باشیم.

علیرضا علیزاده مدیر عامل شرکت توزیع برق استان اردبیل از جمله سیاست های شرکت برق را اجرای طرح هایی با هدف تولید انرژی پاک عنوان و اضافه کرد: انرژی بادی این قابلیت را دارد که بدون سوخت فسیلی و بدون آلوده کردن محیط زیست برق تولید کند.

وی با تاکید به مزایای اقتصادی این پروژه اضافه کرد: قدرت مانور زیاد و بی نیازی به فضای اندک در کنار بی نیازی به سوخت های فسیلی از مزایای انرژی بادی است که در خود استان نیز مورد توجه است.

ارسال نظرات