خانمحمدی در سؤال از طیب‌نیا در صحن علنی مجلس:

وزارت اقتصاد در مورد پرداخت عمده وام‌های بانکی به بخش‌های غیرتولیدی کوتاهی کرده است

نماینده مردم ابهر در مجلس با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد در جریان پرداخت عمده وام‌های بانکی به موارد غیرتولیدی کوتاهی کرده است، گفت: ریشه شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی پیگیری معوقات بانکی است.
کد خبر: ۸۵۳۱۱۳۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا خان‌محمدی نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی، امروز سه شنبه در جریان سؤال خود از علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در صحن علنی مجلس، با موضوع علت عدم شفافیت در نتیجه اقدام و پیگیری اخذ مطالبات بانکی و معوقات انباشته، گفت: انباشت نقدینگی و بیماری هلندی را در کشور را شاهدیم، اما عموم مردم جیب‌شان خالی است.

وی علت این امر را پرداخت وام‌های بانکی به غیر موارد تولیدی و یا در پوشش تولید عنوان کرد و افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی در این زمینه کوتاهی کرده است و صرفا 15 درصد وام‌های پرداخت شده توسط بانک‌ها مربوط به عرصه تولید است.

خان‌محمدی با تأکید بر اینکه باید مشخص شود شرکت‌های ثبت شده در امارات، دوسلدورف و... چه مقدار سهم از وام‌های پرداخت شده توسط بانک‌ها دارند، گفت: بدهکاران بالای 100 میلیارد تومان در کشور 61  نفر هستند. در این میان یک شهروند بخواهد وام بگیرد چه تعداد ضامن باید بیاورد؟

وی ریشه شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی توجه به بحث معوقات بانکی دانست و با درخواست از وزیر اقتصاد جهت شانه خالی نکردن از زیر وظایف خود در جلسات کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: نگذارید مردم محروم بیش از این در فشار واقع بشوند.

ارسال نظرات