استاندار گيلان:

سیاسی‌بازی مانع از فعالیت مسئولان در گیلان نمی‌شود

استاندار گيلان در كارگروه اشتغال وسرمايه گذاري گفت: سیاسی‌بازی مانع از فعالیت مسئولان در گیلان نمی‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۱۹۷۲
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، دکتر محمدعلي نجفي امروز 3 تیر در كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري كه با حضور فرمانداران و جمعي ازمديران كل دستگاههاي اجرايي و مديران بانك ها در محل استانداري برگزار شد با قدرداني از رأي قاطع نمايندگان مجلس در مخالفت با استيضاح وزير آموزش و پرورش اظهار کرد: با رويكرد سازنده بين مجلس و دولت در پيشبرد اهداف عاليه نظام مقدس جمهوري اسلامي به ياري خداوند شاهد موفقيت روز افزون كشور در عرصه هاي مختلف خواهيم بود.

وي به هدايت عالمانه و تذكرات ارزشمند رهبر معظم انقلاب در ديدار شب گذشته با كارگزاران نظام اشاره كرد و افزود: معظم له بار ديگر بر ضرورت همدلي و همزباني تأكيد فرمودند.

استاندار گيلان حمايت مديران از آموزش و پرورش را متذكر شد و افزود:  نهادينه كردن حركت هاي اجتماعي و تعليم وتربيت آينده سازان كشور از جمله وظايف مهمي به شمار مي رود كه بر عهده آموزش و پرورش بوده و مديران بايد همكاري و حمايت هاي لازم را از اين سازمان داشته باشند.

نماينده عالي دولت در گيلان بر ضرورت برگزاري جلسات كارگروه اشتغال استان هر 2 هفته يكبار تأكيد كرد و افزود: در صورت نياز اين جلسات بايد به صورت هفتگي برگزار شود.

وي حل مشكل بيكاري را از اولويت‌هاي مهم استان دانست و افزود: بايد بدور از هر گونه انديشه‌ بخشي نگري با تمام توان در جهت حل مشكلات استان تلاش كنيم.

استاندار گيلان با بيان اينكه دستگاهها بايد با جديت و پشتكار به تعهدات خود در بخش اشتغال عمل كنند گفت: عملكرد دستگاهها در بخش اشتغال رصد مي شود.

نماينده عالي دولت در گيلان بر ضرورت استفاده حداكثري از اعتبارات صندوق توسعه ملي و اعتبارات سيستم بانكي و زودبازده تأكيد كرد و افزود: خوشبختانه مديران بانك‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي در جهت ايجاد اشتغال كوچك از اهتمام لازم برخوردار بوده اند كه بايد در سال جاري شاهد توفيقات بيشتري در اين بخش باشيم.

استاندار گيلان با اشاره به تسهيلات در نظر گرفته شده به استان در سفر دكتر روحاني به گيلان افزود: بيش از 3000 ميليارد تومان تسهيلات بانكي به منظور افزايش ايجاد اشتغال و رونق توليد در نظر گرفته شده كه بايد به نحو احسن از اين فرصت بهره گيريم.

دكتر نجفي با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در صندوق كارآفريني و اميد افزود: بايد از اين ظرفيت در جهت توسعه و حل مشكلات اشتغال استان بهره گيريم.

 وي با انتقاد از عملكرد صندوق مهر امام رضا(ع) در گذشته افزود: متأسفانه در برخي از سالها به علت عدم نظارت در اين صندوق، پولهاي پرداخت شده به طرح ها بازگشت داده نشد.

استاندار گيلان با بيان اينكه تمامي اعتبارات در بخش اشتغال بايد تنها صرف توليد و اشتغال گردد تا شاهد بازدهي مطلوب در اين بخش باشيم گفت: بايد اعتباراتي كه به سختي به استان اختصاص مي يابد هدر نرود و تنها در بخش توليد، اشتغال و رونق اين بخش صرف شود.

نماينده عالي دولت در گيلان با اشاره به اهميت ايجاد دولت الكترونيك در استان افزود: ايجاد دولت الكترونيك از مطالبات استان به شمار مي رود كه متأسفانه از عقب ماندگي هايي برخوردار است كه بايد در جهت جبران عقب ماندگي ها از هيچ تلاش و كوششي فروگذار نباشيم.

وي شفاف سازي، پرهيز از رفت و آمد غيرضروري و ايجاد اشتغال را از مزيت‌هاي دولت الكترونيك برشمرد و افزود: تمامي مديران و بانك‌ها بايد در جهت تحقق اين مهم كوشا بوده و مجدانه تلاش كنند.

استاندار گيلان همچنين بر ضرورت توسعه صنعت فرش در استان تأكيد كرد و افزود: كارهاي خوبي در  اين زمينه شكل گرفته و در سال جاري تقاضاي 30 هزار شغل را در اين بخش داريم كه بايد عملياتي شود .

وي با بيان اينكه گيلان در حوزه صنايع دستي از استعداد و توانمندي بالايي برخوردار است افزود: بايد با بهره گيري از ظرفيت‌هاي صندوق كارآفريني و اميد در جهت توسعه صنعت فرش استان تلاش كنيم.

نماينده عالي دولت در گيلان بر ضرورت رونق مشاغل خانگي در استان تأكيد وافزود: بايد فرصتي را فراهم كنيم تا گيلانيان عزيز به راحتي بتوانند در منازل خود مشاغل خانگي را انجام دهند.

وي با بيان اينكه بايد مشاغل خانگي و صنايعي كه قابليت شكل‌گيري در روستاها را دارند رونق دهيم اظهار داشت: كشورهاي بزرگ دنيا با جمعيت ميلياردي خود توانستند با ايجاد اين گونه مشاغل كشورشان را اداره كنند.

استاندار گيلان بر ضرورت توسعه پرورش گل و گياه در استان تأكيد كرد و افزود: با توجه به بخش كشاورزي خواهيم توانست اشتغال خوبي را ايجاد كنيم.

نماينده عالي دولت با بيان اينكه حدودا 6 تا 8 هزار هكتار از مزارع، با خطر كم آبي مواجه هستند كه اگر رصد نشود مي تواند خطر آفرين باشد افزود: الحمدا... همه مديران پاي كار هستند و با عنايت خداوند و تلاش مسئولين و همراهي كشاورزان عزيز نخواهيم گذاشت حتي هكتاري از زمين كشاورزي بهره برداري نشود.

وي وضعيت منابع آب استان را در سال جاري نامناسب تر از سال گذشته عنوان كرد و افزود: علاوه بر مشكلات كمبود آب در استان در سال جاري شاهد افزايش دما و كاهش رطوبت هوا در گيلان هستيم به گونه اي كه در صد رطوبت در برخي از نقاط به 45درصد رسيده كه انشاءا... به ياري خداوند مشكلات را پشت سر خواهيم گذاشت.

وی به خوشه‌زنی گیاه برنج در بیشتر روستاهای گیلان اشاره کرد و گفت: در 48 ساعت آینده رهاسازی آب سد سفیدرود باید تداوم داشته باشد تا آب به مناطق پایین‌دست برسد.

نجفی در ادامه با اشاره به اینکه برخی به‌دنبال سیاسی‌بازی هستند، اظهار کرد: به‌دنبال پاسخ به افراد مذکور نیستیم و سیاسی‌بازی مانع از فعالیت مسئولان در گیلان نمی‌شود.

دكتر نجفي همچنين بر ضروت پرهيز مديران از توجه به حاشيه‌سازها تأكيد كرد و افزود: متأسفانه عده اي به دنبال حاشيه سازي مي باشند كه نبايد به اين حاشيه سازي ها توجه كنيم .

وي با بيان اينكه مديران بايد وقت خود را تنها صرف كار و خدمت هر چه بهتر به مردم كنند افزود حل مشكلات مردم اولويت مسئولين باشد و از پاسخ به افراد حاشيه ساز بپرهيزند.

وي اقتصاد برون گرا و درون زا با نگاه جهاني و استفاده از فناوري روز دنيا و بهره گيري از توان داخل را از ويژگي‌هاي اقتصاد مقاومتي دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر بهره‌گيري از ظرفيت، توانمندي و امكانات داخلي تأكيد فرمودند.

وي بر ضروت حمايت از توليدات داخلي تأكيد كرد و افزود: مصرف توليدات داخلي دراستان از اولويت‌هاي مهمي به شمار مي‌رود كه مديران بايد توجه ويژه اي به آن داشته باشند.

ارسال نظرات