رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان

جشنواره استانی «سکانس بیداری» در زنجان برگزار می‎شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان گفت: از 31 شهریورماه تا 7 مهرماه چهارمین جشنواره استانی فیلم بسیج با عنوان «سکانس بیداری» در استان برگزار می‎شود.
کد خبر: ۸۵۳۱۹۷۹
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴


به گزارش خبرگزاری بسیج از زنجان؛ سیدجواد هاشمی اظهار کرد: در سال جاری برنامه
های سازمان بسیج هنرمندان در قالب جشنوارههای فیلم، عکس، شعر نو و موسیقی برگزار می‏شود.

وی با بیان اینکه چهارمین جشنواره استانی فیلم بسیج با عنوان سکانس بیداری در سال جاری برگزار میشود، تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش فیلم کوتاه بسیج و فیلمنامه‌نویسی برپا میشود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان ادامه داد: این جشنواره در بخشهای فیلم کوتاه داستانی، مستند، نماهنگ و پویانمایی در بخش نخست برگزار میشود.

هاشمی با بیان اینکه فیلمنامه‌نویسی بخش دوم این جشنواره محسوب میشود، افزود: علاقهمندان میتوانند فیلمهای خود را تا 25 تیرماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره استانی واقع در فرهنگسرای امام خمینی (ره) ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه دو اثر برگزیده تا اول مردادماه سال جاری انتخاب و معرفی میشود، اضافه کرد: به آثار منتخب فیلمنامه‌نویسی تسهیلاتی برای حمایت، ساخت و تولید پرداخت میشود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با بیان اینکه برگزیدگان باید ساخت فیلم را تا اول شهریورماه به پایان برسانند، تصریح کرد: نسخه نهایی تا پنجم شهریورماه سال جاری به بخش نخست جشنواره استانی معرفی میشود.

هاشمی از برگزاری این جشنواره در 9 محور موضوعی خبر داد و خاطرنشان کرد: بازخوانی ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی و مقاومت ملل، انتظار، امید، آرمانگرایی و مضامین آئینی و اجتماعی از محورهای این جشنواره است.

وی با بیان اینکه تحقق شعار سال، مقابله با جنگ نرم، افشای جنایتهای گروهک‏‌های تکفیری داعش، زندگی ائمه اطهار و اهل بیت (ع) به ویژه نقش حضرت فاطمه زهرا (س) در الگوسازی و نقش زن مسلمان در زندگی امروز از دیگر محورهای این جشنواره است، اظهار کرد: دفاع مقدس و نمود آن در استان، شهرستان و محل زندگی و معرفی ارزشهای انقلابی و جهادی و شخصیتهای مردمی از محورهای این جشنواره محسوب میشود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان با اشاره به اینکه علاقهمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره تا پنجم شهریورماه سال جاری ارسال کنند، گفت: این جشنواره همزمان با هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه تا هفتم مهرماه برگزار می‌‏شود.

ارسال نظرات