اجرای طرح تابستانه نشاط معنوی در 8 بقعه متبرکه آمل

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل از اجرای طرح تابستانه نشاط معنوی این نهاد در 8 پایگاه فرهنگی بقاع متبرکه این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۲۱۶۸
|
۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

 

 



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام رسول علیخانی چهارشنبه‌شب در آئین افتتاح طرح تابستانه نشاط معنوی در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) این شهرستان گفت: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی جامعه تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش‌مان جامه عمل پوشاندن به فرمایشات رهبری است، افزود: امسال نیز با هم‌دلی، هم‌زبانی و وفاق برنامه‌های مختلفی برای نسل جوان، نوجوان و کودکان این شهرستان در اوقات فراغت تابستان درنظر گرفته شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اعلام اینکه باید نوجوانان و کودکان جامعه با آداب اسلامی و قرآنی تربیت شوند، تصریح کرد: طرح تابستانه نشاط معنوی امسال در 8 پایگاه فرهنگی بقاع متبرکه این شهرستان اجرا می‌شود که در آن مربیان مجرب و روحانیان متعهد برنامه‌های متنوعی برای کودکان و نوجوانان دارند.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون حدود یک‌هزار کودک در نخستین روز اجرای طرح نام‌نویسی کرده‌اند، اظهار کرد: 300 نفر هم در بزرگترین مرکز فرهنگی و قرآنی شمال کشور نام‌نویسی کردند که این مرکز با داشتن پیشرفته‌ترین تجهیزات و کلاس‌های هوشمند، تابستان متنوعی را برای مخاطبان رقم می‌زند.

علیخانی با اشاره به محل‌های برگزاری طرح نشاط معنوی بیان کرد: آستان امامزادگان ابراهیم (ع)، قاسم (ع) چاکسر، عبدالله (ع)، درویش اسماعیل، بقعه ناصرالحق، تکیه علی‌اصغر بلوار شهید منفرد نیاکی، امامزاده عبدالله (ع) سیکاپل و ابوالفضلی اوجی‌آباد میزبان طرح نشاط معنوی هستند.

وی با اعلام اینکه علاوه بر کلاس‌های دینی، فرهنگی و هنری علاقه‌مندان می‌توانند در کلاس‌های آموزش کامپیوتر، کلای‌های کمک‌درسی، حفظ قرآن کریم، قرائت، ترتیل، تفسیر، روخوانی، روان‌خوانی و ترتیل قرآن شرکت کنند، خاطرنشان کرد: کلاس‌های فرهنگی و ورزشی، آموزش کامپیوتر، آموزش زبان انگلیسی و عربی، دوره‌های فن بیان، نقاشی، خطاطی، آموزش سبک زندگی و مهارت‌های آن از دیگر کلاس‌هاست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل ماه رمضان را از ماه‌های پربرکت سال دانست و یادآور شد: با توجه به قرار داشتن در ایام مبارک رمضان مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد اجرای طرح ضیافت الهی در جوار بقاع متبرکه است که به این منظور عصر 11 تیر امسال مصادف با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) قاری مصری در آستان امامزاده ابراهیم (ع) به تلاوت مجلسی مشغول می‌شود.

این مسئول در پایان گفت: آمل از شهرهای شاخص مازندران است که امسال توانست رتبه برتر استانی در اجرای طرح آرامش بهاری را از آن خود کند که با توجه به ظرفیت‌های لازم کسب رتبه برتر در طرح نشاط معنوی هم دور از دسترس نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها