بيكاري در نتيجه بي تدبيري مسئولان در پارس آباد بیداد می‌کند

امام جمعه پارس آباد با انتقاد از وضعیت فعلی اشتغال در اين شهرستان گفت: پارس آباد مغان با وجود برخورداری از زمينهاي حاصلخيز كشاورزي در نتيجه بي تدبيري مسئولان غرق در بيكاري است.
کد خبر: ۸۵۳۲۷۶۳
|
۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد، حجت الاسلام سيد سعيد رشادي در خطبه‌های اين هفته نماز جمعه پارس آباد، اظهار داشت: در حال حاضر بیکاری بسیاری از جوانان پارس آباد به یک معضل در این شهرستان تبدیل شده که ضروری است چاره ای اساسی برای حل این معضل اندیشیده شود.

وي با بيان اينكه اینکه چرا پارس آباد با توجه به موقعیت ویژه كشاورزي که در کشور دارد با حجم عظيمي از بیکاري مواجه است، افزود: واقعا برای همه سوال بوده و جای تعجب دارد که چرا شهری که مهد كشاورزي استان اردبيل و حتي كشور بوده، این میزان بیکار داشته باشد.

امام جمعه پارس آباد با انتقاد از سهل انگاري و بي تدبيري مسئولان در فراهم سازي زمينه اشتغال با وجود زمينهاي مستعد و حاصلخيز كشاورزي براي جوانان اين شهرستان، گفت: با وجود این همه استعداد برای کارهای تولیدی و خدماتی که موجب اشتغالزایی می گردد، فرصت مناسبی تا کنون برای بروز این استعدادها فراهم نشده است.

رشادي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداخت زکات، با بيان اينكه مسلمانان باید با تبعیت از ائمه اطهار در راستای رستگاری و انجام واجبات الهی حرکت کنند، پرداخت زکات را جزو ارکان اصلی دین و هم تراز با واجبات نماز و روزه دانست كه مقبول درگاه الهی است.

وي با اشاره به اینکه هم اکنون در ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌ایم، به فوايد اين ماه اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین پیام‌های نهفته در این ایام تحمل گرسنگی و تشنگی برای درک میزان سختی‌های زندگی در بین فقراء و مستمندان می‌باشند، به طوری که به دنبال این امر باید در راستای دستگیری از طبقه پایین جامعه گام برداشته شود.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به اینکه هم‌اکنون در هفته قوه قضائیه به عبارت دیگر سالروز بزرگداشت مقام شامخ دکتر آیت‌الله شهید بهشتی و 72 نفر یاران صدیق امام (ره) قرار گرفته‌ایم، فرا رسیدن این ایام را به تلاشگران حوزه قضا، قضاوت و حقوق‌دان‌ها تبریک گفت، افزود: آیت‌الله دکتر شهید بهشتی بزرگ‌مردی برای همه اعصار بوده، و همواره باید راه‌شان پر رهرو و یادشان پرآوازه باشد.

رشادي ادامه داد: دكتر بهشتي به معنای واقعی کلمه از شخصیت برجسته و ستودنی برخوردار بودند، همچنین در علم و دانش به جایگاه بلندمرتبه‌ای دست پیدا کرده بودند.

وي فرا رسیدن سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) را به دوستداران اهل بیت (ع) تسلیت گفت و افزود: همسر حضرت محمد مصطفی (ص) با اهدای ثروت بی‌انتهای خود به ساحت دین اسلام در بسط و گسترش دامنه این آئین الهی نقش قابل توجه و کلیدی ارائه کرده‌اند، که هرگز نباید در تاریخ این دین آسمانی به فراموشی سپرد.

اشاره به فرا رسيدن ولادت امام حسن مجتبي (ع)، هفته صنعت و معدن و همچنين ضرورت کمک مالی به مدافعان حرم در سوريه از ديگر سخنان ايراد شده امام جمعه پارس آباد در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه بود.

ارسال نظرات