سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی خبر داد

حمایت از طرح‌های اجرایی و مالی توسط صندوق حمایت از پژوهشگران

سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران آماده حمایت از طرح‌های اجرایی و مالی است و آئین نامه حمایت از مراکز نوآوری به زودی تصویب و ابلاغ خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۳۳۱۶۴
|
۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، نصرت الله ضرغام سرپرست صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران  اظهار کرد: از طرح‌های گروهی به عبارتی طرح‌های اجرایی و مالی حمایت کرده و در صورتی که سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران طرح‌های خود را با همکاری سایر مراکز دولتی و خصوصی و با محوریت سازمان به صندوق ارائه کند، آماده مشارکت در اجرای طرح‌ها هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: آئین نامه حمایت از مراکز نوآوری به زودی تصویب و ابلاغ خواهد شد و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران می‌تواند یکی از مراکز نوآوری خود را در چارچوب این آیین نامه جهت حمایت به صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معرفی کند.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران خاطر نشان کرد: از تمامی ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی باید برای حل مشکلات موجود کشور استقبال کرد، در همین راستا از ارائه طرح سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در زمینه کار آفرینی، آب، داروهای نو ترکیب، نیروگاه خورشیدی و ریز گردها به صندوق استقبال کرد.

ضرغام با اشاره به کرسی داروهای نو ترکیب تصریح کرد: کرسی داروهای نو ترکیب به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران واگذار می‌شود تا با کمک سایر مراکز به تحقیق در این زمینه پرداخته شود.

گفتنی است، شرکت فرآورده‌های دارویی نوترکیب جزو اولین شرکت‌های زیست فناوری دانش بنیان در ایران است و با هدف تولید داروهای نسل جدید که به داورهای نو ترکیب مشهورند در سال 1379 تاسیس گردید، این شرکت در کنار معدود مراکز دیگر جزو شالوده زیست فناوری ایران محسوب می‌شود. محصولات نو ترکیب که با دستکاری ژنتیک و تغییرات DNA در موجودات مختلف همراه است، موجب تحول عظیمی در تنوع فرآورده‌های دارویی مورد مصرف شده است. فرآورده‌های دارویی نو ترکیب مولکلو‌هایی با وزن مولکولی بالا هستند و عملکرد آنها را زمان بالاتری نسبت به ملکول‌های داروهای شیمیایی دارد زیرا مولکلو‌هایی هستند از جنس طبیعت.

گفتنی است، شرکت فرآورده‌های دارویی نو ترکیب در زمینه تولید داروهای نو ترکیب انسانی و انجام آزمایش‌های کنترل کیفی این دسته از داروها و نیز آزمایش‌های تحقیق و توسعه در راستای کشف مولکول‌های جدید نو ترکیب فعالیت دارد.
ارسال نظرات